مدیر برنامه ریزی کنترل تولید شرکت پتروشیمی امیرکبیر:

بالاترین رکورد تولید پلیمری را به ثبت رساندیم

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیر برنامه ریزی کنترل تولید شرکت پتروشیمی امیرکبیر گفت: با تلاش‌های متعهدانه همکاران، بالاترین رکود تولید پلیمری را با ایجاد بیشترین ارزش افزوده طی ۸ ماه ابتدایی سال جاری رقم زدیم.

عبدالکریم محمدی‌زاده با اعلام خبر ثبت بالاترین رکورد تولید پلیمری در این مجتمع اظهار داشت: مفتخر هستیم اعلام کنیم که با استعانت از درگاه خداوند متعال و تلاش شبانه‌روزی همکاران در پتروشیمی امیرکبیر رکورد تولید پلیمری۴۰۰۲۵۴ تن به همراه داشته که بالاترین رکورد مجموع تولید پلیمری در ۸ ماهه ابتدای سال می‌باشد و همچنین  بیشترین ارزش افزوده را برای این مجتمع تولیدی به همراه داشته که البته بیشترین تاثیر را بر روی EPS شرکت داشته است.

وی افزود: با استقرار مدیریت جدید،  پیش‌بینی تولید در سال جاری از ۷۰ درصد ظرفیت  طراحی شده شرکت، به ۸۵ درصد ظرفیت طراحی اصلاح و افزایش یافته است. در این راستا هدف و تلاش همه همکاران و پرسنل خدوم شرکت پتروشیمی امیرکبیر استفاده حداکثری از ظرفیت تولیدی شرکت است و ان‌شاالله رکورد تولید صددرصد ظرفیت پتروشیمی امیرکبیر  در آینده نزدیک توسط کارکنان به دست بیاید.

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل تولید شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ادامه با اشاره به آمار کل تولید در این مجتمع خاطرنشان کرد: پتروشیمی امیرکبیر با ثبت تولید ۸۹۸۷۵۶ تن انواع محصولات توانسته ۸۸درصد برنامه تولید خود را محقق نماید، طبق گزارش‌های خروجی از سیستم BI شرکت پتروشیمی امیرکبیر، این مجتمع تولیدی در۸ماهه ابتدای سال ۱۳۹۸توانسته است با تولید ۸۹۸۷۵۶ تن  میانگین تولید روزانه ۳۶۵۳تن را ثبت نماید .

این مسئول با بیان اینکه واحدهای پلیمری شرکت بیشترین ارزش افزوده و درآمد شرکت را ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: واحدهای پلیمری با تولید۴۰۰۲۵۴ تن علاوه بر افزایش۶درصدی نسبت به برنامه پیش‌بینی شده۱۶درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل روند صعودی را نشان می‌دهد. لازم بذکر است این واحدها با تولید تناژ فوق موفق شده‌اند بالاترین رکوردتولید محصولات پلیمری در ۸ماهه ابتدای سال را طی دوره مشابه درتمامی سنوات گذشته  را ثبت نمایند.

مهندس محمدی‌زاده به تشریح عملکرد واحدهای تولیدی پلیمری به تفکیک پرداخت و اظهار داشت: واحد پلی اتیلن سنگین (HD) توانسته با تولید ۸۹۲۲۹تن علاوه بر محقق کردن ۱۰۰ درصد برنامه پیش‌بینی شده، ۱۰ درصد بیشتر از برنامه تولید نماید که علاوه بر افزایش۲۶درصدی تناژ تولید نسبت به دوره مشابه سال قبل، توانسته با حول و قوه الهی و تلاش همکاران نسبت به دوره مشابه گذشته بیشترین میزان تولید  و رکورد طی دوره را برای اولین بار ثبت نماید.

وی اضافه کرد: واحد پلی‌اتیلن سبک خطی(LLDPE) نیز با تولید ۱۶۳۰۶۵تن تولید علاوه بر محقق کردن ۱۰۰ درصد برنامه پیش بینی شده ۱۴درصد بیش از برنامه تولید نماید که علاوه بر افزایش ۱۵درصدی تناژ تولید نسبت به دوره مشابه سال قبل، توانسته با حول و قوه الهی و تلاش همکاران  نسبت به دوره مشابه گذشته بیشترین میزان تولید و رکورد طی دوره را برای اولین بارثبت نماید.

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل تولید شرکت در ادامه به عملکرد واحد پلی اتیلن سبک (LDPE) اشاره کرد و گفت: با تولید ۱۴۷۹۵۹تن تولید علاوه بر محقق کردن ۹۶ درصد برنامه پیش‌بینی شده توانسته رشد ۱۳درصدی تناژ تولید نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته باشدکه بیشترین میزان تولید و رکورد طی دوره برای اولین بار می‌باشد.

مهندس محمدی‌زاده ادامه داد: واحد الفین نیز با تولید ۴۳۴۰۹۰تن انواع محصولات ۷۶ درصد برنامه پیش‌بینی شده و ۶۰درصد ظرفیت طراحی را محقق نموده است. پیش‌بینی می‌شود با بهبود روند دریافت انواع خوراک که تاثیر مستقیم بر روند تولید واحد الفین دارد، شاهد ارتقای آن طی ماه‌های آتی باشیم.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: واحد الفین با تولید ۱۹۶۰۹۶تن محصول اتیلن ۶۸درصد برنامه پیش‌بینی شده و ۵۱درصد ظرفیت طراحی را محقق نموده است، واحد بوتادین(BD) نیز  با تولید۵۰۹۴۷تن ۸۱درصد و همچنین واحد بوتن یک (B-1) با تولید۱۲۴۴۳تن۱۰۰ درصد برنامه پیش‌بینی شده را محقق کرده‌اند.