رکوزد شکنی پتروشیمی امیرکبیر در تولید پلیمری

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیر‌ برنامه‌ریزی و کنترل تولید شرکت پتروشیمی امیرکبیر گفت: همکاران با تولید پلیمری۴۵۱۲۸۸تن، مفتخریم بالاترین رکورد مجموع تولید پلیمری در ۹ ماهه ابتدای سال که بیشترین ارزش افزوده را برای این مجتمع تولیدی دارد و بیشترین تاثیر را بر روی EPS شرکت داشته، برگی زرین دیگری در افتخارات خود طی دوره شش ساله گذشته به ثبت برسانیم.

عبدالکریم محمدی‌زاده مدیر برنامه‌ریزی و کنترل تولید با اعلام خبر ثبت رکورد تولید پلیمری در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری، اظهار داشت: پتروشیمی امیرکبیر با ثبت تولید۱۰۰۶۶۷۱تن انواع محصولات توانسته ۸۷درصد برنامه تولید خود را محقق نماید. طبق گزارش‌های خروجی از سیستم BI شرکت پتروشیمی امیرکبیر، این مجتمع تولیدی در۹ماهه ابتدای سال ۱۳۹۸توانسته است با تولید ۱۰۰۶۶۷۱ تن  میانگین تولید روزانه، ۳۶۴۷ تن را ثبت نماید .

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل شرکت پتروشیمی امیرکبیر با بیان اینکه واحدهای پلیمری شرکت که بیشترین ارزش افزوده و درآمد شرکت را ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: با تولید ۴۵۱۲۸۸ تن علاوه بر افزایش۵ درصدی نسبت به برنامه پیش‌بینی شده، ۲۲ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل روند صعودی را نشان می‌دهد.

 مهندس محمدی‌زاده در ادامه به آمار تولید واحد پلی‌اتیلن سنگین (HD) اشاره کرد و گفت: این واحد توانسته با تولید ۹۸۰۴۷ تن علاوه بر محقق کردن ۱۰۰ درصد برنامه پیش‌بینی شده، ۱۰ درصد بیشتر از برنامه تولید نماید که علاوه بر افزایش۳۶ درصدی تناژ تولید نسبت به دوره مشابه سال قبل، توانسته با حول و قوه الهی و تلاش همکاران نسبت به دوره مشابه گذشته، بیشترین میزان تولید و رکورد طی دوره را برای اولین بار ثبت نماید.

وی ادامه داد: در واحد پلی‌اتیلن سبک خطی(LLDPE) نیز با تولید ۱۸۶۲۸۲ تن تولید علاوه بر محقق کردن ۱۰۰ درصد برنامه پیش‌بینی شده،‌۱۳ درصد بیش از برنامه تولید نماید، که علاوه بر افزایش ۱۵درصدی تناژ تولید نسبت به دوره مشابه سال قبل، توانسته با عنایت خداوند و تلاش همکاران  نسبت به دوره مشابه گذشته، بیشترین میزان تولید و رکورد طی دوره را برای اولین بارثبت نماید.

 این مسئول در ادامه با اشاره به آمار تولید در دیگر واحد پلیمری عنوان کرد: واحد پلی‌اتیلن سبک (LDPE) با تولید ۱۶۶۹۵۹ تن تولید علاوه بر محقق کردن ۹۵ درصد برنامه پیش‌بینی شده توانسته رشد ۲۴ درصدی تناژ تولید نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته باشدکه بیشترین میزان تولید و رکورد طی دوره را برای اولین بار به ثبت برساند.

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل تولید در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح جزئیات روند تولید در واحد الفین پرداخت و خاطر نشان کرد: واحد الفین این مجتمع تولیدی  با تولید ۴۸۶۵۰۴ تن انواع محصولات ۷۵ درصد برنامه پیش‌بینی شده و ۶۰ درصد ظرفیت طراحی را محقق نموده است، که پیش‌بینی می‌شود با بهبود روند دریافت انواع خوراک که تاثیر مستقیم بر روند تولید واحد الفین دارد، شاهد ارتقای آن طی ماه‌های آتی باشیم.

وی در پایان اضافه کرد: از این رو بر اساس این گزارش مشخص شد، واحد الفین با تولید ۲۱۹۵۵۹ تن محصول اتیلن ۶۷ درصد برنامه پیش‌بینی شده و ۵۱ درصد ظرفیت طراحی را محقق کرده است، واحد بوتادین(BD نیز باتولید۵۳۷۱۴ تن ۷۷ درصد و همچنین واحد بوتن یک (B-1) با تولید ۱۴۰۱۹تن۱۰۱ درصد برنامه پیش‌بینی شده را محقق کرده‌اند.