مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد: تامین برق پایدار توسعه فولاد اکسین از نیروگاه اندیشمک

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:امیرعباس حسینی گفت: همکاری‌های درون‌شبکه‌ای بین زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در زمینه‌های مالی، انرژی، تامین مواد اولیه و سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای از استراتژی‌های مهم هلدینگ صبا انرژی است.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ صبا انرژی، مهندس امیرعباس حسینی با حضور در جلسه هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان، ضمن تشکر و تقدیر از عملکرد مجموعه فولاد اکسین خوزستان طی دو سال گذشته، اکسین را یکی از مهمترین دارایی های شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری برشمرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، برخورداری اکسین از متخصصین جوان را مهمترین سرمایه این شرکت و تضمین کننده حرکت رو به رشد اکسین دانست و اظهار داشت: ترکیب فعلی هیات مدیره کارآمد و منسجم است. امیدواریم در سال جهش تولید شاهد تلاش های اکسین در جهت عمل به وظایف ملی خود در رشد و شکوفایی صنایع استراتژیک کشور باشیم.

حسینی پس از آن به تبیین استراتژی‌های مجموعه صندوق پرداخته و تاکید کرد: استراتژی‌های هلدینگ در جهت افزایش کارایی و ایجاد تسهیل در عملکرد شرکت های زیر مجموعه صندوق تدوین شده است. از جمله این استراتژی‌ها می‌توان به همکاری‌های درون‌شبکه‌ای بین زیر مجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در زمینه های مالی، انرژی، تامین مواد اولیه و سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای با بهترین و مناسب‌ترین نرخ ارایه خدمات اشاره کرد.

وی افزود: هلدینگ صبا انرژی در صنایع مختلف من‌جمله نیروگاه‌های تولید برق، پتروشیمی‌ها ، فولاد و… شرکت‌های معظمی را در زیر مجموعه خود دارد و مصمم است با ایجاد همکاری‌های درون‌شبکه‌ای علاوه بر افزایش کارایی این شرکت‌ها، اطمینان در تداوم ارایه خدمات را نیز ایجاد نماید.

حسینی به برنامه هلدینگ جهت تامین برق پایدار فولاد اکسین از نیروگاه اندیمشک اشاره کرد و گفت: این امر مهم از جمله مسایل اساسی در طرح توسعه فولادسازی می‌باشد. هلدینگ زیرمجموعه‌های قدرتمندی در زمینه مالی و بازرگانی دارد که آماده همکاری‌های گسترده و همه‌جانبه با فولاد اکسین هستند.

در این جلسه، انصاریان رییس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان ضمن خیرمقدم، گزارشی از اقدامات انجام شده طی دو سال اخیر و نحوه جهت‌دهی اکسین و تبدیل آن به یک شرکت سودآور و پیشرو را تبیین نمود.

در ادامه نیز، مهندس امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت گزارش عملکرد شش ماهه شرکت فولاد اکسین در سال ۱۳۹۹ را ارایه داد. افزایش سودآوری چندبرابری شرکت نسبت به‌مدت مشابه و روند صعودی تولید ورق های API از مهم‌ترین نکات این گزارش بود.