در میان کشمکش های سیاسی؛

مدیران عامل ۴ پتروشیمی تاپیکو تغییر می کنند

بر اساس گزارشات رسیده از منابع نزدیک به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به نفیر؛ کشمکش شدیدی در مسیر انتخاب مدیران عامل 4 پتروشیمی زیر مجموعه هلدینگ تاپیکو شکل گرفته است.

به گزارش نفیر (خبرگزاری صنعت نفت ایران)، مدتهاست شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) قصد انتخاب مدیرعامل برای پتروشیمی غدیر را دارد. تصمیمی که هر بار گزینه ای جدید به خود می بیند و بیش از آنکه تخصصی به آن نگاه شود، سیاسی پنداشته می شود و هر روز فردی تحت یک فرمان خود را از طریق لابی های مختلف به عنوان گزینه معرفی می کند.

از سویی دیگر شستا و تاپیکو مدتهاست تصمیم به تغییر مدیرعامل پتروشیمی فناوران گرفته اند. همان پتروشیمی که حواشی بسیاری برای مدیران بالا دستی ایجادکرده. از هزینه چند میلیون دلاری از جیب بازنشستگان برای ویلموتس سرمربی پرحاشیه و البته سابق تیم ملی فوتبال ایران گرفته تا افشای لانه فساد و تخلف در این شرکت و این اواخر هم اعتصابات کارگری و حرف حدیث های بسیار در خصوص استخدام ها.

سومین پتروشمی که این روزها در شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و تاپیکو بر سر آن با گروه های مختلف در حال چانه زنی اند، پتروشیمی فارابی است، شرکتی ورشکسته که به سیاه چاله تاپیکو معروف است و هرچه در این گودال عمیق پول می ریزد، مشکلاتش حل نمی شود و هر روز بدهکارتر می شود. البته این شرکت مدتی ست زیر مجموعه پتروشیمی فناوران اداره می شود و شنیده شده با رفتن جواد بدری از پتروشیمی فناوران، رفیق شفیقش هم باید از فارابی رخت ببندد تا به عملکرد پر حرف و حدیث ش بیشتر رسیدگی شود.

مدیرعامل پتروشیمی آبادان با آن شایعات رسوایی نیز در صف تغییر قرار دارد و فشارهای بسیاری از دو سوی جریانات برای حفظ این کرسی در حال وارد شدن است. آبادان دوبار انفجار و جان باختن کارکنانش را به چشم دیده وپیش از آنکه تولیدش جان بگیرد، جان داده است!

اما در پس تمام این تصمیم ها، دعوای پیدا و پنهانی سر گرفته؛ از یک سو نمایندگان مجلس انقلابی و از سوی دیگر محمود مخدومی (مدیرعامل تاپیکو) و رضوانی فر (مدیرعامل شستا) به عنوان تیم دولت تدبیر و امید.

البته شریعتمداری وزیر تعاون تا اینجای کار مداخله جدی نکرده و چندان بدش نمی آید خود را طرف نمایندگان مجلس انقلابی جلوه دهد. تصمیمی زیرکانه که شاید با چاشنی آینده سیاسی به آن نظاره می کند.

هر چه هست نمایندگان ماهشهر و آبادان با دیگر نمایندگان صاحب نفوذ هنوز روی یک ریل قرار نگرفته اند تا همچنان نمایندگان آذربایجان و بوشهر و رامهرمز و باغملک تلاش خود را برای به قدرت رسیدن در پتروشیمی ها پیش ببرند.

خبرنگار خبرگزاری صنعت نفت ایران (نفیر) 

تهران – ۲۴ آذر ۹۹ – صفحه تخصصی پتروشیمی