برنامه ریزی امارات برای توسعه صنعت پتروشیمی

شرکت او.ام‌.وی اتریش سرمایه‌گذاری‌اش در طرح‌های پتروشیمی امارات را از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با یک شرکت اماراتی افزایش می‌دهد.

به گزارش نفیرنفت | خبرگزاری صنعت نفت ایران؛ راینر سیله، مدیرعامل او‌.ام‌.وی در یک رویداد انرژی در امارات اعلام کرد که احتمال دارد این شرکت اتریشی سرمایه گذاری خود را از طریق سهامش در شرکت بورئالیس که سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت اماراتی بروج دارد، در طرح‌های پتروشیمی امارات را افزایش دهد.

وی افزود: ما بیشتر در فکر توسعه سرمایه گذاری مشترک خود با شرکت اماراتی بروج و افزایش سرمایه گذاری در ابوظبی هستیم.

مدیرعامل او‌.ام‌.وی تصریح کرد: امارات متحده عربی به دلیل داشتن منابع انرژی و امکانات گسترده، مزیت رقابتی فراهم می‌کند و بایدبه این نکته اشاره کرد که پتروشیمی بروج تولیدکننده پلی‌الفین‌ها (پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن) یک سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) و بورئالیس است.

بر اساس این گزارش ، شرکت او‌ام‌وی اتریش در نظر دارد از طریق یک معامله ۴.۷ میلیارد دلاری با صندوق سرمایه گذاری مستقل ابوظبی (شرکت سرمایه‌گذاری مبادله Mubadala Investment Company) برای افزایش سهام خود در گروه شیمیایی بورئالیس به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پلیمر جهان تبدیل شود.

شرکت سرمایه‌گذاری مبادله که ۲۴.۹درصد از سهام او‌ام‌وی را در اختیار دارد، ۲۵ درصد سهام بورئالیس را حفظ خواهد کرد. او‌ام‌وی مدت‌هاست تلاش می کند فعالیت‌هایش در حوزه پتروشیمی را افزایش دهد.