بورس بازی بانک‌ها صدای وزیر اقتصاد را درآورد

وزیر صمت گفت: عدم حمایت بانک‌های خصوصی از بخش اشتغال و تولید معضلی است که در تمام استان‌ها احساس می‌شود و این بانک‌ها نباید این منابع را صرفاً در برخی امور مانند بورس سرمایه گذاری کنند.

به گزارش نفیرنفت | خبرگزاری صنعت نفت ایران؛  علیرضا رزم حسینی عصر پنجشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان قم با اشاره به افزایش ۹ درصدی صدور پروانه بهره برداری گفت: با وجود تحریم‌ها تولید تلویزیون ۵۸ درصد، ماشین لباسشویی ۶۰ درصد، آلومینیوم ۵۹ درصد، ورقه فولاد ۵۱ درصد، خودروی سواری ۱۵ درصد، سیمان ۱۵ درصد و ماشین آلات کشاورزی ۲۳ درصد رشد کرده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر رشد ۶ درصدی حجم اشتغال در بخش صنعت و مقابله با واردات بی رویه گفت: تقویت رقابت و تولید کالای ایرانی در داخل مرزها از سیاست‌های اصلی دولت است و از همه فعالان اقتصادی که در دوران تحریم به نیازهای اساسی کشور را تأمین کرده‌اند حمایت می‌کنیم.

وی افزود: عدم حمایت بانک‌های خصوصی از بخش اشتغال و تولید معضلی است که در تمام استان‌های کشور احساس می‌شود و این بانک‌ها نباید این منابع را صرفاً در برخی امور مانند بورس سرمایه گذاری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت سیاست رفع تعهد ارزی به صورت کالا را به سود دولت و تولیدکنندگان دانست و افزود: وزارت صمت و دستگاه قضا تمایلی ندارند هیچ صادرکننده‌ای به دستگاه قضائی معرفی شود.

وی مشکلات ارزی را یکی از دلایل کاهش صادرات فرش ایران در ۴ سال گذشته بیان کرد و افزود: انحصار در تولید فسادزا و عامل بی کیفیت بودن محصولات است و مانع رشد و تعالی صنعت می‌شود.

رزم حسینی با اشاره به ظرفیت بالایی معدنی در کشور گفت: تنها ۵ درصد از مناطق معادن در اختیار وزارت صمت است و مابقی در اختیار سایر نهادها مانند سازمان انرژی هسته‌ای و منابع طبیعی است.

وی افزود: اگر تمام پهنه‌های معدنی کشور آزاد شود مانند تولیدات فولادی شاهد جهش بزرگی در کشور خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت استفاده از شرکت‌های بخش خصوصی و معین‌های اقتصادی برای توسعه استان‌ها را راهکاری مناسب برشمرد و افزود: با نظارت بیشتر دستگاه قضائی می‌توان بسیاری از اختیارات ملی را به سازمان‌های استانی واگذار کرد.