محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب؛

نمایشگاه نفت جلوه ای از خوداتکایی صنعت نفت کشور بود

مدیرعامل NISOC : نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران در آوردگاه بیست و پنجم، در حالی به پایان رسید که جلوه‌ای از حرکت روبه جلو و منطقی شرکت‌های ایرانی در مسیرخوداتکایی صنعت نفت را به زیبایی نمود بخشید.
 احمد محمدی / مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب: نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران در آوردگاه بیست و پنجم، در حالی به پایان رسید که جلوه‌ای از حرکت روبه جلو و منطقی شرکت‌های ایرانی در مسیرخوداتکایی صنعت نفت را به زیبایی نمود بخشید.
 حضور افزون بر ۵۰۰ شرکت ایرانی دانش‌بنیان یا فعال در حوزه‌ی ساخت، تامین و ارائه خدمات فنی و مهندسی که بسیاری از آنها در امر ساخت و تامین کالا و خدمات دهی در راستای تولید با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همکاری نزدیک داشته و دارند، موجبات تعامل سازنده‌تر و شناخت ظرفیت‌های جوانان متخصص کشور عزیزمان را فراهم آورد تا در ادامه مسیر، همچون گذشته، به سرمایه‌های انسانی بومی اتکا نموده و شعار “جهش تولید” و به تبع آن ” نفت ملی، کالا و خدمات ایرانی” را محقق سازیم.
 افزایش قابل توجه سهم کالا و مواد ساخت داخل در راستای تولید ایمن و پایدار در سایه همکاری با استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان ایرانی را می‌توان به عنوان غرورآفرین‌ترین دستاورد صنعت نفت در چند سال اخیر برشمرد.
 بدون شک این مهم میسر نمی‌شد جز با باور به توان و دانش داخلی و حمایت‌های مستمر صنعت نفت از شرکت‌هایی که در راستای اعتلای صنعت عظیم نفت ایران تلاش می‌کنند. بومی سازی افزون بر ۱۵ هزار قلم کالای ویژه صنعت نفت در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را می‌توان نقطه‌ی عطف تعامل این شر‌کت با بخش خصوصی داخلی دانست که در راستای عمل به رویکرد وزارت نفت نسبت به تامین کالای مورد نیاز از منابع داخلی به انجام رسید.
  امضای توافقنامه‌های مهم، میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از یک‌سو و پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه صنعتی شریف از سوی دیگر که در خلال برگزاری نمایشگاه بیست و پنجم صورت گرفت نیز با هدف گسترش و توسعه سطح همکاری‌های دانش‌بنیان و فناورانه صنعت نفت با نهادهای تراز اول پژوهشی و علمی کشور بود که دستاوردهای آتی آن را درخشان ارزیابی می‌نمایم.
 اینجانب ضمن تقدیم مراتب تقدیر و تشکر به همه دست اندرکاران برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که با برنامه‌ریزی مناسب، شرایط لازم جهت استقبال و ارتقای متخصصان صنعت نفت کشور را فراهم آورده بودند، کسب موفقیت های روزافزون و ثبت دستاوردهای بزرگ علمی، فنی و عملیاتی توسط فرزندان این مرز و بوم به ویژه کارکنان صنعت نفت و شرکت‌های فعال در این حوزه را از درگاه احدیت مسئلت دارم.