زمان بهره برداری از فاز اول پتروشیمی گچساران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز اول پتروشیمی گچساران در سال ۱۴۰۰ به بهره‌ برداری می‌رسد.

به گزارش نفیرنفت | خبرگزاری صنعت نفت ایران؛  حسین کلانتری شنبه شب در گفتگو با خبرنگاران، افزود: در کنار پتروشیمی، سد چم شیر و راه پاتاوه به دهدشت از دیگر ابر پروژه‌های استان بوده که مصوبه دولت را دارند.
وی ابراز داشت: ما منکر مشکلات و نواقصات نیستیم، اما تلاش‌ها و توجهات باید دیده شود و در شرایط خاص کشور به استان توجه شده است.
کلانتری با اشاره به پروژه‌های دهه فجر، گفت: ۲۵۰ پروژه قابل ارائه اقتصادی و عمرانی در دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود. ۲۱۴ مورد از این پروژه‌ها افتتاحی و ۳۶ مورد کلنگ‌زنی است.
وی ابراز داشت: این مهم در حالی است که ۱۲۰ پروژه ریز در آمار پروژه‌های دهه فجر دیده نشده است.
کلانتری اشتغال‌زایی پروژه‌های دهه فجر را بیش از ۳ هزار و ۸۵۲ فرصت شغلی با اعتبار ۱,۲۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های درمانی، راه، ورزشی، اماکن اداری و طرح‌های اقتصادی است.
کلانتری تصریح کرد: دهه فجر سال گذشته با موافقت سازمان برنامه و بودجه با ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد موافقت شد که تلاش می‌کنیم تا پایان سال به اتمام برسند.
وی افزود: همچنین ۱۵۰۰ واحد سهمیه جدید به استان اختصاص داده شده که تا پایان دولت تکمیل می‌شود.
استاندار با اشاره به موافقت سازمان برنامه و بودجه با ۱۰ پروژه مهم استان، گفت: دولت علی‌رغم تحریم و مشکلات توجه ویژه‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد دارد. در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات استان رشد ۵۶ درصدی داشته و سرانه بالای یک میلیون برای ۴ استان کشور از جمله این استان دیده شد.
وی با اشاره به نگاه ویژه به حوزه گچساران و باشت با توجه به شرایط خاص این دو شهرستان در مجلس، تصریح کرد: دستگاه‌ها را موظف کردیم پیگیری‌های خود نسبت به این دو شهرستان را دو برابر کنند و حتی مدیر و معاونین حوزه استانداری هفته‌ای دو بار به این شهرستان سر می‌زنند.
کلانتری با بیان اینکه در حال حاضر همه پروژه‌های شهرستان گچساران فعال است، افزود: به جز تونل دیل که در مسیر حفاری پروژه به گازهای سمی برخوردیم و پس از کسب استانداردهای نهایی و در صورت اعلام خطرناک نبودن ادامه حفاری، کار پروژه از سر گرفته خواهد شد، سایر پروژه‌های این شهرستان فعال است.
استاندار با تاکید بر توسعه سرمایه گذاری استان، گفت: به همراه نماینده ولی‌فقیه با مسئولان دو هلدینگ بزرگ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان همچنین وزیران کار و صمت و سایر وزرا دیدار داشته و خواستار سرمایه‌گذاری در استان شدم که موافقت و نگاه مناسب و مساعدی شکل گرفت.