لردگان در مسیر خلق ارزش‌افزوده بالاتر؛

نخستین محموله صادراتی پتروشیمی لردگان صادر شد

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ مدیر عامل پتروشیمی لردگان با اعلام این خبر تصریح کرد: این شرکت با ظرفیت سالانه تولید ۶۷۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۸۰ هزار تن اوره به عنوان ششمین مجتمع پتروشیمی کشور به دست متختصصان و نیروهای داخلی به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: طی ماه آینده نیز صادرات اوره به میزان ۳۰ هزارتن را به کشورهای همسایه خواهیم داشت که به ازای هر تن، ۲۶۰ دلار ارزآوری برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

محسن محمودی ادامه داد: این پتروشیمی در منطقه‌ای افتتاح شده که کشاورزی و دامداری از ظرفیت‌های مهم این منطقه به شمار می‌رود و امروز یکی از بزرگترین مجتمع‌های پتروشیمی کشور در این حوزه را در اختیار دارد.

مدیرعامل‌ پتروشیمی لردگان همچنین تاکید کرد: ۸۰ درصد از نیروهای متخصص و غیرمتخصص این مجتمع از نیروهای بومی استان بکارگیری شده‌اند‌.

محمودی خاطر نشان کرد: طرح اوره آمونیاک لردگان با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور، یک طرح صادراتی است و این نکته بسیار مهم است که هم جهش صادرات و هم جهش تولید را در پتروشیمی لردگان شاهد هستیم.

وی افزود: باتوجه به تنوع محصولات پتروشیمی در بالادست، توسعه صنایع پایین‌دست نیز در دستور کار قرار گرفته و پارک اوره رزینی با ارزش افزوده بالاتر تعریف و در حال اجرا می باشد.

محمودی در پایان خاطر نشان کرد در حالی صادرات محصولات را انجام دادیم که ۳۰ میلیون نفر ساعت کارکرد بدون حادثه را از ابتدای ساخت و بهره بردای را در کارنامه خود داریم.