دکل ۳۳ فتح برای حفاری نفت به شمال ایران می رود

دستگاه حفاری سنگین خشکی ۳۳ فتح شرکت ملی حفاری ایران بر اساس چارچوب قرارداد جدید با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، یک حلقه چاه اکتشافی در استان گلستان حفر و تکمیل می‌کند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ علیرضا لایجی، معاون این شرکت گفت: این دستگاه پس از حفر چاه‌های اکتشافی دنگ – ۱ در استان فارس و یک حلقه چاه در سوسنگرد، هم‌اکنون در حال جابه‌جایی به موقعیت چاه هیرکان در استان گلستان است و با توجه به هماهنگی انجام‌شده با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، امید است این دستگاه پیش از پایان امسال عملیات حفاری چاه مورد نظر را آغاز کند.

وی افزود: این دستگاه در زمره دکل‌های حفاری روزآمد شرکت است که به سامانه گرداننده فوقانی و سیستم مدیریت پسماند مجهز است.

معاون شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه متخصصان و کارکنان دکل حفاری ۳۳ فتح از نیروهای عملیاتی مجرب ملی حفاری هستند که تجارب فنی و تخصصی ارزشمندی در زمینه حفاری چاه‌های اکتشافی دارند، تصریح کرد: لوکیشن (محل نصب) این دستگاه  آماده و تجهیزات دستگاه هم‌زمان با انتقال به منطقه در حال نصب است.

وی گفت: این شرکت هم‌زمان دو پروژه ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی را در دست اجرا دارد که حفاری ۶ حلقه چاه به پایان رسیده و سه حلقه در مراحل حفاری است.

لایجی افزود: در پروژه جدید نیز حفاری چهار حلقه چاه اکتشافی در مراحل اجرایی شدن است که یکی از چاه‌ها در استان گلستان حفر می‌شود.

دستگاه حفاری سنگین ۳۳  فتح، اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۰ به ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران پیوست و تا امروز حفر و تکمیل ۲۲ حلقه چاه‌های اکتشافی و توسعه‌ای/ توصیفی به متراژ ۶۴ هزار و ۸۷۹ متر را در کارنامه دارد.