گاز بدبو بازهم نفس مردم عسلویه را بست!

در ساعات اولیه روز دوشنبه بوی گاز بد بو شبیه گازوئیل و روغن سوخته در فضای شهر عسلویه پیچیده شده است که نفس کشیدن را برای مردم در این فضای آلوده عسلویه سخت‌تر کرده است.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ محمد خدری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عسلویه در رابطه با انتشار بوی نامطبوع گاز در شهرهای عسلویه، نخل تقی و بیدخون اظهار کرده بود که محیط زیست، شبکه بهداشت شهرستان را مکلف کرده است ظرف ۴۸ ساعت علت و منشاء بوی نامطبوع گاز را مشخص کرده و سریعاً نظر خود را اعلام کنند تا با تشکیل پرونده اقدامات قانونی صورت گیرد.

این در حالیکه رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان عسلویه گفته بود که مخازن متمرکز ذخیره میعانات گازی مجاور شهر عسلویه در حین بازدید میدانی دارای بو بود که اقدامات قضایی به دلیل عدم کنترل بو توسط متولیان در این رابطه انجام شده و موضوع در حال پیگیری است.
و به گفته مصطفی موذنی مورد بعدی که انتشار بو از آن ثبت شد از محل شکستگی آب برگشتی دو تا از فازهای پالایشگاهی بوده که بخشی از آب برگشتی نشت کرده و بر روی مسیر خطوط لوله کریدور شرقی جریان پیدا کرده است و با توجه به اینکه خروجی تصفیه‌خانه ناقص آن پالایشگاه به این جریان متصل است حاوی بوی مواد هیدروکربنی می‌باشد.
حالا باید دید دادستان عسلویه چه اقداماتی برای شناسایی منشا و برخورد با عامل و مقصران انتشار گازهای بد بو در عسلویه انجام خواهد کرد؟