وزیر آموزش و پرورش:

پتروفرهنگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان متانول دنیا می‌شود

وزیر آموزش و پرورش به بهره‌برداری از ۲ طرح متانولی دنا و سیراف انرژی در هلدینگ پتروفرهنگ طی دوسال آینده اشاره کرد و گفت: با این برنامه‌ریزی، پتروفرهنگ به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان متانول در دنیا تبدیل می‌شود.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ محسن حاجی‌میرزایی امروز (پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه) در آیین بهره‌برداری از پتروشیمی سبلان با اشاره به اینکه شرکت پتروفرهنگ یکی از چهار هلدینگ اصلی زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان است، اظهار کرد: فعالیت‌های این هلدینگ در حوزه پتروشیمی و انرژی تمرکز دارد و سود تمام فعالیت‌های آن به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان تعلق می‌گیرد.

وی افزود: در واقع بخش مهمی از سودآوری فزاینده این صندوق که امسال به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد، حاصل سرمایه‌گذاری‌های آینده‌نگری است که در حوزه پتروشیمی انجام شده است. در چارچوب همین راهبرد است که طی یک سال، شاهد دومین افتتاح واحد متانولی پتروفرهنگ، از سوی رئیس‌جمهوری هستیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پتروشیمی سبلان با مالکیت ۵۱ درصدی پتروفرهنگ، دومین طرح متانولی این مجموعه در یک سال اخیر و نخستین طرح از سه طرح هلدینگ انرژی سپهر است که ارزش محصول آن بیش از ۴۰۰ میلیون دلار در سال خواهد شد.

حاجی‌میرزایی با قدردانی از حمایت‌های وزارت نفت و با بیان اینکه پتروفرهنگ طی دو سال آینده، ۲ طرح متانولی دیگر به نام‌های دنا و سیراف انرژی را هم به بهره‌برداری می‌رساند، تصریح کرد: با این برنامه‌ریزی، پتروفرهنگ به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان متانول در دنیا تبدیل می‌شود؛ افتخاری ملی که منزلت و منافع آن برای فرهنگیان کشور است که علاوه بر کسب سود از عضویت در این صندوق، در توسعه کشور نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.