سفر اوجی به عسلویه؛

وزیرنفت: معتقدیم صادرات پتروشیمی، نیمه‌خام‌فروشی است

وزیر نفت گفت: از هر گونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در توسعه میدان‌های گازی با اولویت حفظ و نگهداشت تولید میدان گازی پارس جنوبی استقبال می‌کنیم؛ با ادامه روند کنونی در سال‌های آینده واردکننده گاز می‌شویم.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ جواد اوجی شامگاه پنجشنبه( ۱۱ شهریورماه) در نشست مشترک با مدیران صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، با بیان این مطلب افزود: تامین سوخت برای زمستان یکی از اولویت‌های کنونی صنعت نفت به شمار می‌آید و پیش‌بینی شده است در بخش مصرف گاز با افزایش ۱۰ درصدی روبه‌رو شویم.

وی ابراز امیدواری کرد با بررسی و پیگیری امور، کشور بتواند از چالش سوخت زمستانی بدون دردسر عبور کند.

وزیر نفت با بیان اینکه تاکنون اقدام‌های مطلوبی در صنعت پتروشیمی انجام شده و این صنعت، بخش زیادی از نیاز ارزی کشور را در سال‌های اخیر تامین کرده است، تصریح کرد: معتقدیم صادرات پتروشیمی، نیمه‌خام‌فروشی است و انتظار ما از این صنعت این است که به توسعه و تکمیل زنجیره ارزش ورود کند.

اوجی با تأکید بر اهمیت مسئولیت اجتماعی و لزوم توجه به این موضوع، افزود: محرومیت‌زدایی از برنامه‌های دولت مردمی به شمار می‌آید و خوشبختانه در قانون هم دیده شده است.

وی گفت: واکسیناسیون کل کارکنان صنعت نفت به‌طور جدی مورد توجه قرار گرفته است و به‌تازگی به رئیس‌جمهوری گفتم کارکنان صنعت نفت در این موضوع بسیار مظلوم واقع شدند.

وزیر نفت، کار در صنعت نفت و گاز کشور را مصداق بارز خدمتگزاری دانست و ضمن قدردانی از کارکنان صنعت نفت، گفت: نیروی انسانی سرمایه اصلی صنعت نفت است که اگر مورد بی‌مهری قرار گیرند، بهره‌وری آنان کاهش می‌یابد؛ به‌ویژه در مناطق عملیاتی.

اوجی ادامه داد: اهل شعار نیستم و باید بگویم برنامه‌های مطلوبی برای منابع انسانی داریم و ان‌شاء‌الله با همراهی مجلس شورای اسلامی اتفاق‌های خوبی در این بخش رقم می‌خورد.

بر اساس این گزارش، وزیر نفت عصر امروز در نخستین سفر عملیاتی خود، وارد عسلویه شد و پس از حاضر شدن بر مزار شهدای گمنام عسلویه، بررسی طرح‌های گازی و پتروشیمی مستقر در عسلویه را در نشستی با حضور مدیران مربوطه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دستور کار قرار داد.