پس از حذف از گزینه‌های معاونت وزیر:

«بیات» رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی شد

وزیر نفت در حکمی، عبدالحسین بیات را به‌عنوان عضو اصلی و رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت منصوب کرد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛  در حکم جواد اوجی خطاب به بیات آمده است: «نظر به تعهد، تجارب و شایستگی جنابعالی و براساس بند (۱۱) اساسنامه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت و به استناد مصوبه مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۰۴ هیئت‌امنای محترم آن صندوق، بدین‌وسیله جنابعالی به عنوان عضو اصلی و رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت» منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌ها و در راستای تحقق اهدافی از جمله مواردی به شرح ذیل، اقدامات لازم و موثر در دستور کار قرار گیرد:

– اقدام مؤثر به منظور افزایش سوددهی و بهره‌وری اقتصادی از طریق بهبود ساختار مدیریتی صندوق و شرکت‌های زیرمجموعه؛ با توجه به تعلق دارایی‌ها به کارکنان و بازنشستگان شریف صنعت نفت.

– بکارگیری اقتصادی و اطمینان‌بخش از دارایی‌های صندوق و شرکت‌های وابسته از طریق سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی موثر و سودده؛ به منظور خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به قشر زحمتکش و خدوم بازنشسته.

– اهتمام جدی برای ایجاد شفافیت مالی و عملکردی در تمامی بخش‌ها و نظارت مؤثر و مستمر بر عملکرد اقتصادی مجموعه‌ها و شرکت‌های وابسته به صندوق و ارائه گزارش عملکرد و ترازنامه سالانه.

– شناسایی و بکارگیری مدیران و نیروهای توانمند، متعهد و فسادستیز بر اساس اصل شایسته‌سالاری و جانشین‌پروری.