پیش بینی نفت ۱۰۰ دلاری

بانک آو آمریکا اعلام کرد که بحران انرژی موجود ممکن است قیمت نفت را به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برساند و سبب بحران اقتصادی شود.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، بانک آو آمریکا اعلام کرد که افزایش قیمت‌های گاز طبیعی، زمستانی سرد و ازسرگیری سفرهای هوایی بین‌المللی می‌تواند قیمت نفت را به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برساند و سبب بحران اقتصادی بعدی شود.

این بانک ماه گذشته اعلام کرده بود اگر زمستان امسال سردتر از حد معمول باشد که مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر بازارهای انرژی در ماه‌های آینده خواهد بود، قیمت نفت در ۶ ماه آینده می‌تواند افزایش یابد و به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه برسد.

به اعتقاد بانک آو آمریکا، رسیدن قیمت نفت به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه ممکن است به‌دلیل افزایش فشار تورمی، سبب بحرانی جهانی شود.

بانک آو آمریکا در یادداشتی که در خبرگزاری بلومبرگ منتشر شد، اعلام کرد که روی آوردن از گاز به نفت به‌دلیل افزایش کم‌سابقه قیمت گاز طبیعی می‌تواند سبب افزایش تقاضای نفت به‌ویژه گازوئیل شود. سپس زمستانی سردتر، تقاضای انرژی و قیمت‌ها را بسیار بالاتر می‌برد. هم‌زمان بازگشایی مرزهای آمریکا برای سفر بین‌المللی هم تقاضای سوخت جت را افزایش می‌دهد.

بانک آو آمریکا با توجه به سرمایه‌گذاری ناکافی در تولید جدید به‌دلیل تأثیر بحران سال گذشته و تعهد شرکت‌های انرژی و دولت‌ها برای حذف انتشار کربن، نه‌تنها در کوتاه‌مدت، بلکه در بلندمدت هم به نفت خوش‌بین است.