«بیات» وعده فساد ستیزی در صندوق‌های بازنشستگی نفت را داد

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: فسادستیزی اولویت یک صندوق است، بنابراین شفاف‌سازی، تعاریف و تنظیم قراردادها و مبارزه با فساد و پیشگیری از آن با جدیت در صندوق و شرکت‌های مرتبط پیگیری خواهد شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ عبدالحسین بیات دیروز (شنبه، دهم مهرماه) در نشست با مدیران صندوق گفت: بازنشستگان معزز صنعت نفت در دوران‌های سختی مانند پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بازسازی‌های ناشی از جنگ تحمیلی که با تحریم‌ها همراه شده بود، جوانی و میانسالی خود را به وطن و آرمان‌های انقلاب بخشیدند، از این رو بهره‌مندی از رفاه در دوران بازنشستگی، شایسته آنها و بازماندگانشان است.

وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و خروج خارجی‌ها از صنعت نفت، این نیروی‌های ایرانی بودند که چرخه اقتصاد کشور را در این صنعت به گردش درآوردند و در دوران دفاع مقدس همین بازنشستگان کنونی بودند که دفاع را در صنعت نفت از حیث بازسازی و سوخت‌رسانی انجام دادند. این عزیزان که آن موقع مجاهدت کردند، اکنون در دوران بازنشستگی به‌سر می‌برند بنابراین ارائه خدمت شایسته وظیفه ماست و خدمت‌رسانی به این قشر سختکوش در حقیقت توفیق است و از این بابت افتخار می‌کنیم.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت با بیان اینکه از همه دست‌اندرکاران پیشین در صندوق قدردانی می‌کنم، افزود: با همه محدودیت‌های اقتصاد و حدود قانونی، باید با انگیزه و کار بیشتر شرایط را برای بهبود و رضایت بیشتر بازنشستگان و بازماندگان ارجمند فراهم کنیم.

بیات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منابع و دارایی‌های صندوق، امانت است، گفت: فسادستیزی اولویت نخست صندوق است، بنابراین شفاف‌سازی، تعاریف و تنظیم قراردادها و مبارزه با فساد و پیشگیری از آن با جدیت در صندوق و شرکت‌های مرتبط پیگیری خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مسیر پیش روی صندوق باید روشن و قابل پیش‌بینی باشد، تأکید کرد: صندوق یک بنگاه اقتصادی است که با هدف حفظ، صیانت، ازدیاد منابع و دارایی‌های شاغلان و بازنشستگان صنعت نفت فعالیت می‌کند، بنابراین باید دیدگاه اقتصادی در آن حاکم باشد و این مستلزم بهره‌مندی از مطالعات و برنامه راهبردی است، زیرا راهبرد و آینده‌پژوهی، مسیر را برای رشد و توسعه هموار و روشن می‌کند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت تصریح کرد: برنامه‌ریزی راهبردی از درون بخش‌های تخصصی سازمان تولید می‌شود و در همین زمینه بخش مطالعات و برنامه‌ریزی صندوق تقویت خواهد شد.

بیات در این نشست که با حضور محمدرضا رحمتی، رئیس پیشین هیئت‌رئیسه برگزار شد، افزود: از تلاش‌های آقای رحمتی قدردانی می‌کنیم. ایشان فردی خدمتگزار به کشور و نظام است و سابقه همکاری اینجانب با آقای رحمتی به سال‌های گذشته باز می‌گردد که جا دارد از کوشش‌های ایشان قدردانی کنم.