پالایشگاه بندرعباس بیمارستان تخصصی کودکان می‌سازد

پالایشگاه نفت بندرعباس همسو با اهداف مسئولیت اجتماعی خود، پروژه ساخت بیمارستان ۹۰ تختخوابی تخصصی کودکان در شهر بندرعباس را آغاز کرد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛  بر اساس نیازسنجی و هماهنگی انجام‌شده با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و به‌منظور بهبود فضای درمانی و ایجاد بخش‌های تخصصی، ساختمان جدید بیمارستان کودکان با ظرفیت ۹۰ تخت از سوی شرکت پالایش نفت بندرعباس برای توسعه زیرساخت‌های درمانی ساخته می‌شود.

هاشم نامور، مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس در این باره گفت: این بیمارستان در زمینی به وسعت ۹ هزار مترمربع و در ۵ طبقه با اعتبار اولیه یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در مجاورت بیمارستان کودکان کنونی بندرعباس ساخته می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ساختمان و امکانات بیمارستان کنونی جوابگوی نیاز مردم استان نیست و نیاز به طرح تکمیلی در این بیمارستان و اضافه شدن بخش‌های تخصصی از قبیل بخش مداوای کودکان سرطانی وجود داشت، به همین منظور احداث ساختمان تکمیلی بیمارستان کودکان با مصوبه هیئت مدیره شرکت پالایش نفت بندرعباس برای ایفای سیاست‌های مشارکت‌های اجتماعی این شرکت در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل پالایشگاه بندرعباس مدت زمان اجرای طرح را ۲۴ ماه اعلام و بیان کرد: اقدام‌های اجرایی این پروژه از شهریور ماه امسال آغاز شده است و هم اکنون فونداسیون، ستون‌ها و دیوارهای برشی طبقه همکف اجرا شده و قالب‌بندی و آرماتوربندی سقف طبقه همکف نیز در حال اجراست.

نامور گفت: رسالت و مسئولیت اصلی این شرکت تولید و تحویل فرآورده‌های نفتی با کیفیت و تأمین انرژی موردنیاز بخشی از کشور است، اما با درک موضوع مهم مسئولیت‌های اجتماعی و به‌منظور حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند، همکاری و مشارکت با قشرهای مختلف جامعه را از وظایف اجتماعی خود می‌داند.

وی افزود: شرکت پالایش نفت بندرعباس تنها در سال ۱۳۹۹ حدود ۷۰۰ میلیارد ریال به‌منظور اجرای سیاست‌های مسئولیت اجتماعی برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی، درمانی، آموزشی و ورزشی در جامعه پیرامونی خود اختصاص داد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس همچنین با اشاره به اینکه در سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا، به‌منظور مساعدت و همیاری با جامعه پیرامونی و در طرح مواسات و کمک‌های مؤمنانه، بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال برای تهیه بسته‌های معیشتی و کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا اهدا شد، گفت: همچنین برای تهیه تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند در استان نیز بیش از ۱۲ میلیارد ریال اختصاص یافت و به‌منظور کمک به بیماران کرونایی و تأمین تجهیزات موردنیاز و حمایت از مدافعان سلامت نیز ۱۰۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اهدا شد.

نامور ساخت و تجهیز زمین ورزشی، پارک محله‌ای و ساختمان دهیاری روستای بارغین خونسرخ با ۱۰ میلیارد ریال اعتیار، مشارکت در احداث ساختمان خوابگاه دانشجویان دختر مجتمع آموزش عالی میناب با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار، توسعه زیرساخت‌های ورزشی با حمایت از هیئت‌های ورزشی از جمله ساخت و اهدای دیوار سرعت سنگ‌نوردی به هیئت کوهنوردی هرمزگان با اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی، مشارکت در تشکیل صندوق پژوهش و فناوری هرمزگان با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی و مشارکت در تکمیل و ساخت مجتمع فرهنگی – قرآنی مسجد حضرت حمزه (ع) بندرعباس با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار را به‌عنوان بخشی از اقدام‌های اجرا شده از سوی شرکت پالایش نفت بندرعباس در زمینه مسئولیت اجتماعی در سال ۹۹ اعلام کرد.

شرکت پالایش نفت بندرعباس از جمله شرکت‌های پیشرو در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است که با توجه به اقدام‌های اجرایی به‌عنوان نخستین شرکت در وزارت نفت موفق به دریافت استاندارد ISO 26000 در حوزه مسئولیت اجتماعی شده است، همچنین تندیس نقره‌ای و سپاس‌نامه همایش مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت و جایزه «اهتمام سه ستاره» سومین دوره جایزه مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه‌های اقتصادی کشور را دریافت کرده است.