تاکید مدیرعامل شستا بر استفاده از منابع داخلی در سرمایه‌گذاری ‌ها

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی - شستا - گفت: سرمایه‌گذاری‌ها باید بیشتر با تاکید بر استفاده از منابع بانکی و اعتباری داخل کشور و هدف‌گذاری افزایش سودآوری باشد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ علی رستمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در نشست با گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توصیه‌هایی را برای بهبود فعالیت ها ارائه کرد.

وی ماموریت مهم در شستا و در زیرمجموعه‌های هلدینگ های وابسته به این شستا را توسعه در همه بخش‌ها بیان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری‌ها باید بیشتر با تاکید بر استفاده از منابع بانکی و اعتباری داخل کشور و هدف‌گذاری افزایش سودآوری باشد.

مدیرعامل شستا بر استقرار حاکمیت شرکتی در گروه و تشکیل کمیته‌ها با حضور اعضای موثر و مبارزه جدی با فساد در مجموعه هلدینگ کشتیرانی تاکید نمود و افزود: این امر باید تا کسب رتبه‌ای در خور توجه در این هلدینگ ادامه یابد.

وی تهیه برنامه راهبردی در ناوگان ملی در افق ۱۴۰۴ را امری بسیار با ارزش توصیف و تصریح کرد: این مهم باید با نگاه توسعه‌ای برای دستیابی سهم بیشتر از بازار گروه کشتیرانی با تکیه بر نگاه بین‌المللی و استفاده از توان داخلی در ساخت کشتی و کانتینر طی یک ماه آینده بازنگری شود.

مدیرعامل شستا استفاده از ظرفیت های داخلی و همچنین ظرفیت‌سازی برای فعالیت‌های کشتیرانی در مجموعه شستا و شرکت های وزارت رفاه را بسیا حائز اهمیت دانست.

وی همچنین در خصوص پرداخت بدهی‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و تهاتر آن با مطالبات سازمان تامین اجتماعی در چارچوب قانون بودجه کشور توصیه‌هایی را ارائه کرد.

شایسته ذکر است تولید سوخت کم سولفور درداخل و در پالایشگاه‌های جنوب کشور، تداوم کنترل‌های داخل و فرآیندها به خصوص در بخش سوخت کشتی‌ها، توجه و تاکید بر حفظ و نگه‌داشت سرمایه‌های انسانی و تداوم و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص در حوزه ناوگان و نیز ساخت کشتی و کانتینر در داخل کشور با همکاری شرکت‌های تولیدی ساخت کشتی و فولادی از مهم‌ترین مواردی بود که مدیرعامل شستا در نشست مشترک با مدیریت ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بر انجام آنها تاکید کرد.