تولید پتروشیمی غدیر از ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی عبور کرد / بازگشت «شغدیر» به اوج تولید

با اجرای پروژه رفع گلوگاه‌های تولید در راکتورهای پتروشیمی غدیر، تولید روزانه این مجتمع از 100 درصد ظرفیت اسمی عبور کرد و تولید ماهانه «پی.وی.سی» شغدیر با 3000 تن افزایش همراه شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ در این پروژه مهم، عملیات پاکسازی و تمیزکاری هفت راکتور اصلی خط تولید «پی.وی.سی» با استفاده از امکانات و ظرفیت های داخلی در دستور کار قرار گرفت و تمامی مراحل پروژه که برای نخستین بار در پنج سال گذشته انجام شد، توسط متخصصان شرکت و بدون حادثه به اجرا رسید.

گفتنی‌ست؛ با اجرای این پروژه، علاوه بر بهبود کمی و کیفی تولید محصولات، ظرفیت تولید روزانه «پی.وی.سی» غدیر از ۳۰۰ تن به ۴۲۰ تن در روز افزایش یافت که تولید ماهانه شرکت را به بیش از ۳۰۰۰ هزار تن افزایش خواهد داد.

در کنار افزایش توان تولید، صرفه جویی در مصرف آب کولینگ، کاتالیست و بهبود راندمان و فرآیند تولید از دیگر اهداف اجرای این پروژه است که با ایجاد کارگروه فنی به ریاست مدیرعامل به مرحله اجرا رسیده است.

بر اساس این گزارش؛ در صورت تامین پایدار و مطمئن خوراک توسط بالادست، امکان تولید بالاتر از ظرفیت طراحی شده در پتروشیمی غدیر فراهم شد و پیش بینی می‌شود امکان ثبت حدنصاب جدید تولید تا پایان سال جاری فراهم شود. همچنین در این راستا، به زودی عملیات تعویض یکی از مبدل های واحد «وی.سی.ام» نیز به مرحله اجرا خواهد رسید.

لازم به ذکر است؛ شرکت پتروشیمی غدیر از ظرفیت تولید سالانه ۲۷۰ هزار تن محصول شامل ۱۲۰ هزار تن پلی وینیل کلراید «پی.وی.سی» و ۱۵۰ هزار تن «وی.سی.ام» وینیل کلراید منومر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی «بندر ماهشهر» برخوردار است.