ابتلای بیش از ۳ هزار نفر از کارکنان پارس جنوبی به کرونا

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط‌ زیست مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: از جمعیت ۱۸ هزار نفری کارکنان مجتمع گاز، سه هزار و ۲۷۰ نفر در مجتمع گاز پارس جنوبی به کرونا مبتلا شده اند که متاسفانه از این تعداد سه نفر از کارکنان جان باخته اند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛  محمد مسعودنیا امروز در مراسم تقدیر از مدافعان سلامت مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: تمام اجزای صنعت نفت و گاز با نگاه ایمنی، بهداشت و ایمنی به فعالیت می‌‌پردازند.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در زمانی که همه مشاغل کشور تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت و برخی تعطیل شدند اما صنعت نفت و گاز حتی یک پلک نزد و فعالیت خود را متوقف نکرد.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه ای با نصب سیستم‌های مکانیزه و غربالگری کارکنان قبل از ورود به پالایشگاه‌ها انجام شد، تصریح کرد: از ابتدای کرونا با توجه به فصل سرما و نیاز مبرم مردم به گاز، علی‌رغم این که پیش‌بینی می‌شد میزان تولید گاز کمتر شود اما بدون یک لحظه توقف کار خود را ادامه داد که فقط با تفکر جهادی و بسیجی این کار میسر بود.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به وضعیت آبی در استان بوشهر گفت: اکنون تعداد ۶۲ نفر از کارکنان مجتمع گاز مبتلا به ویروس کرونا هستند.

مسعودنیا افزود: از جمعیت ۱۸ هزار نفری کارکنان مجتمع گاز، سه هزار و ۲۷۰ نفر در مجتمع گاز پارس جنوبی به کرونا مبتلا شده اند که متاسفانه از این تعداد سه نفر از کارکنان جان باخته اند. همچنین بیشترین آمار ابتلا به کووید ۱۹ در مرداد ماه ۹۹ به ثبت رسیده که حدود ۷۰۰ نفر بوده است.

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست مجتمع گاز پارس جنوبی در خصوص وضعیت واکسیناسیون در مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: از ۲۵ مرداد ماه امسال واکسیناسیون کارکنان شروع شده و تاکنون ۹۱ درصد از همکاران دوز اول و ۶۸ درصد از کارکنان دوز دوم واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند.

به همت حوزه بسیج امیرالمومنین(ع) مجتمع گاز پارس جنوبی، به مناسبت گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، مراسم تقدیر از مدافعان سلامت مجمتع گاز پارس جنوبی با حضور خانواده زهرا عبدالهی نخستین بانوی شهید مدافع سلامت استان بوشهر برگزار شد.