حضور عضو هیات رئیسه مجلس در غرفه پتروشیمی اروند/ نشان‌زاده: با تولید گرید جدید E-PVC، کشور از واردات این محصول بی‌نیاز می‌شود

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس با حضور در غرفه پتروشیمی اروند با مدیرعامل این شرکت و برخی تولید کنندگان محصولات چرم و صنایع وابسته دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ حسن نشان زاده مقدم در این دیدار، شرکت پتروشیمی اروند را تنها تولید کننده E-PVC خاورمیانه معرفی کرد و گفت: با توقف تولید این محصول در کشور عربستان، در حال حاضر E-PVC خاورمیانه در انحصار پتروشیمی اروند است و به زودی با راه‌اندازی گرید جدید ۷۰۴۴ محصول E-PVC، کشور از واردات این گرید هم بی‌نیاز خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی اروند افزود: اگر ما E-PVC خود را به صورت خام به خارج از کشور صادر کنیم، حدود ۷۰ میلیون دلار برای ما آورده خواهد داشت، اما اگر محصول خود را به صنایع پائین دستی داخل کشور بدهیم، بازاری به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون دلار با اشتغال پایدار ۵ هزار نفر به وجود خواهد آورد.

نشان زاده مقدم در ادامه تاکید کرد: این آمادگی را داریم که تمام تولیدات خود را برای توسعه صنایع پایین دستی کشور عرضه کنیم تا علاوه بر ایجاد اشتغال، ارزش افزوده بیشتری را برای کشور ایجاد کند.

در ادامه این بازدید؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توسعه صنایع پایین دستی، اقدام پتروشیمی اروند در تولید گرید جدید را مصداق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: باید تلاش شود تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، تولیدات پتروشیمی به سوی صنایع پائین دستی سوق داده شود.

در ادامه؛ محمد عرب از تولیدکنندگان محصولات چرم، با اشاره به تامین مواد اولیه از پتروشیمی اروند افزود: قبلا مواد اولیه خود را از کشورهای شرق آسیا از جمله چین تامین می‌کردیم که اکنون ۱۰۰ درصد نیاز ما از پتروشیمی اروند تامین می‌شود.

محمدرضا داورپناه از دیگر تولیدکنندگان صنعت چرم با اشاره به اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه صنعت پتروشیمی کشور اظهار داشت: در دوران تحریم خودکفا شدیم و با حمایت صنایع بالادستی باید قابلیت‌های خود را ارتقا و به دنبال اصلاح صنایع وابسته باشیم.

در پایان این نشست، علیرضا سلیمی عضو هیات رئیس مجلس و عضو کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و حسن نشان‌زاده مقدم از غرفه‌های شرکت‌های پائین دستی بازدید کردند.