اعضای هیات مدیره شستا معرفی شدند

با حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، اعضای هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) معارفه شدند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ میرهاشم موسوی در این مراسم با تسلیت شهادت امام هادی(ع) و تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر گفت: با تکمیل اعضای هیئت مدیره فرصت خوبی فراهم می‌شود تا وجوه سرمایه‌گذاری و کارکردی شستا ارتقا پیدا کند. شستا یک نهاد اقتصادی است که رویکرد حاکم بر آن باید از جنس اقتصاد باشد و اجازه داده‌ نشود تا فرصت‌طلبی‌ها و منفعت‌طلبی‌ها آن را به محل باراندازهای سیاسی تبدیل کند.

شستا ظرفیت بزرگی دارد که باید متناسب با آن هدف‌گذاری کرد اما این نگاه که شستا به تنهایی می‌تواند محل رفع و رجوع تمامی نیازهای سازمان تأمین اجتماعی باشد؛ غیرواقعی و نادرست است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه گفت: مهم‌تر از بحث اقتصادی شستا، مسئله صیانت از حقوق ذی‌نفعان شستا است که خوشبختانه مورد تأکید اعضای هیأت مدیره هم قرار دارد. اموال و دارایی‌های شستا حق‌الناس است و به همین جهت لزوم افزایش شفافیت و جلوگیری از مداخلات گروه‌های سیاسی از اولویت‌های شستا است. اولویت‌هایی که در گام نخست در فرایند انتصابات شستا خود را نشان می‌دهد.

دکتر موسوی بازتعریف نقش شستا در حوزه‌های مختلف کشور را مورد تأکید قرار داده و گفت:باید مشخص شود شستا از منظر راهبردی و اقتصاد کلان، در حوزه‌های مختلف چه جایگاهی داد. برای مثال علی‌رغم اینکه در حوزه معدنی ظرفیت‌های مهمی وجود دارد؛ جایگاه ما در این حوزه از حالت مطلوب فاصله دارد.

شستا باید با توجه به اولویت‌های اقتصادی کشور، نقش خود در تأمین کالاهای اساسی و استراتژیک کشور را مورد بازبینی و بررسی مجدد قرار داده و به تناسب آن مطلوب‌ترین ساختار مدیریتی را در تناسب با راهبردهای کلان فراهم کند.

مدیرعامل سازمان تأمین جتماعی خروج شستا از چالش‌ها را نیازمند داشتن یک برنامه منسجم دانسته و گفت:برنامه‌محوری مسئله مهمی در مدیریت است و اهداف، ابزار و روش‌ها در برنامه باید کاملاً مشخص باشد تا مطلوبیت در حوزه سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

دکتر موسوی با آرزوی موفقیت برای اعضای جدید هیأت مدیره شستا گفت:برای ایجاد شفافیت بیشتر تلاش کنید و قبل از مورد سئوال قرار گرفتن پاسخگو باشید.

در پایان این مراسم، احکام آقایان مهندس برقعی، دکتر علیزاده، مهندس زه‌تابیان و مهندس ناقدی به عنوان اعضای جدید هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی توسط دکتر موسوی مدیرعامل سازمان صادر شد.

شایسته ذکر است چندی پیش دکتر علی رستمی به عنوان مدیرعامل و نائب رئیس هیات مدیره و مصطفی زه‌تابیان نیز به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی منصوب شده بودند.