با حضور عبدالعلی علی عسکری؛

مخزن ۲۰۰۱C. پتروشیمی بوعلی سینا افتتاح شد

مخزن ۲۰۰۱C شرکت پتروشیمی بوعلی سینا که در آتش سوزی سال ۱۳۹۵ از بین رفته بود طی آئینی با حضور مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به بهره برداری رسید.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در این مراسم با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: مخزن ۲۰۰۱C یکی از مخازن مهم خوراک شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به شمار می‌رود که در سال ۱۳۹۵ بر اثر حادثه آتش سوزی از بین رفته بود که پس از جمع آوری آثار به جا مانده، قراردادی با یکی از شرکت های ایرانی منعقد شد و تمامی مراحل طراحی، ساخت و نصب مخزن توسط شرکت های ایرانی به اجرا رسید و توانستیم ظرف مدت ۲ سال مخزن را تکمیل و وارد مدار سرویس کنیم‌.

وی افزود: قطعا این مخزن در جریان پایداری تولید نقش استراتژیک دارد و ضامن استمرار بدون ریسک شرکت خواهد بود.

سید محمد احمدزاده در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: در سال جاری، با تلاش همکاران توانستیم هم خوراک را بیش از ظرفیت تامین کنیم و هم محصولاتمان را به صورت کامل به فروش برسانیم که نتیجه تلاش مجموعه، تولید ۱۱۰ درصدی نسبت به ظرفیت تولید بود که به آن دست یافتیم؛ بدین معنا که در سال جاری ۱۰ درصد بیشتر از ظرفیت اسمی تولید کرده‌ایم که سود خوبی را عاید سهامداران کرده است.

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به دیگر پروژه های در دست اجرای این شرکت تصریح کرد: همچنین برج واحد پارازایلین شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با ارتفاع ۱۰۰ متر، وزن ۱۲۰۰ تن و ۱۴۸ سینی توسط متخصصین داخلی در داخل کشور مراحل طراحی، ساخت و نصب را گذرانده و هم اکنون ۲ کوره دیگر این واحد نیز که توسط متخصصین داخلی طراحی و ساخته شده بود در مراحل نصب قرار دارد و امیدواریم ظرف چندماه آینده به مرحله راه‌اندازی واحد برسیم.

احمدزاده با تشریح پروژه پارازایلن افزود: محصولات این واحد خوراک واحد تندگویان را تامین خواهد کرد و سالانه بیش از ۶۰ میلیون دلار به سود شرکت پتروشیمی بوعلی سینا خواهد افزود.

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا در ادامه با اشاره به صرفه جویی ارزی در پروژه‌های شرکت پتروشیمی‌ بوعلی سینا اضافه کرد: در داخلی سازی پروژه ها از خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

به گزارش نفیرنفت؛ مخزن ۲۰۰۱ شرکت پتروشیمی بوعلی سینا که صبح امروز به بهره برداری رسید، در زمینی به مساحت ۱۱۲۴۰ متر مربع به مدت ۲ سال احداث شده است و دارای ظرفیت ذخیره سازی ۳۸ هزار متر مکعب است که به صورت استوانه‌ای در ارتفاع ۲۰ متر و قطر ۵۲ متر، احداث شده است.

در طراحی جدید این مخزن، متخصصین داخلی سیستم‌ و تجهیزات کنترلی و ایمنی را به‌ بالاترین تکنولوژی روز دنیا ارتقا داده‌اند تا پایداری در ظرفیت ذخیره سازی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا حدود ۳۰ درصد افزایش یابد و یکی از موانع تولید برای شکستن ظرفیت اسمی از سر راه برداشته شود.

احداث این مخزن علاوه بر افزایش ظرفیت ذخیره سازی، پایداری و افزایش تولید، باعث افزایش سود شرکت پتروشیمی بوعلی سینا تا ۵ میلیون دلار در سال خواهد شد.