مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خبر داد:

تولید ۱۹ میلیون تن محصول پتروشیمی در منطقه ماهشهر

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این منطقه برای ایجاد زیرساخت‌ها خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته تولید محصولات پتروشیمی در این منطقه تا انتهای سال به ۱۹ میلیون تن می‌رسد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ سیدامید شهیدی‌نیا در نود و یکمین نشست شورای راهبری شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه ما در این منطقه، فراهم‌ کردن زمینه برای سرمایه‌گذاری و مدیریت انرژی است.

وی تعامل با مسئولان شهرستانی و انجام مسئولیت‌های اجتماعی را از مهم‌ترین وظایف سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اعلام کرد و گفت:‌ هم‌اکنون امکان استفاده روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب گاز به‌عنوان خوراک در این منطقه از سوی شرکت‌های پتروشیمی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: ۲۶ میلیون تن از ۹۰ میلیون تن ظرفیت کنونی صنعت پتروشیمی کشور، متعلق به مجتمع‌های پتروشیمی ماهشهر است، ضمن آنکه امسال براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تولید محصولات پتروشیمی در منطقه ماهشهر به ۱۹ میلیون تن می‌رسد.

شهیدی‌نیا اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر ۱۶۵ خط لوله به طول ۳۹۴ کیلومتر، ۱۶ سیال و محصول مختلف را در این منطقه جابه‌جا می‌کنند.

وی به تنوع محصولات تولیدشده در پتروشیمی‌های فعال در منطقه ماهشهر اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون حدود ۷ میلیارد دلار طرح‌های جدید در این منطقه در دست اجرا است که با بهره‌برداری از آنها بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ شغل جدید ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، ۸۱ درصد از نیروهای فعال در این منطقه را بومی استان خوزستان اعلام و تأکید کرد: هم‌اکنون ۳۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم در این منطقه در حال کار هستند.

شهیدی‌نیا به اجرای پروژه‌های مختلف مسئولیت اجتماعی در ماهشهر اشاره و تصریح کرد: امسال بیش از  ۲۸۰ میلیارد تومان در این بخش در پروژه‌های مختلف جذب و سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش شانا، در این مراسم مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی بوعلی سینا، بندر امام، شهید تندگویان، فن‌آوران و معاونت برنامه‌ریزی هلدینگ خلیج فارس به‌عنوان نماینده شرکت‌های پتروشیمی به بیان مشکلات و چالش‌های کنونی خود در این صنعت پرداختند.

منبع