تحریم انرژی روسیه قیمت نفت را به ۲۰۰ دلار می‌رساند

مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت نفت شیل آمریکا ضمن تاکید بر عدم توانایی آمریکا در جایگزین کردن نفت روسیه هشدار داد تحریم نفت و گاز روسیه قیمت نفت را تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه بالا می‌برد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ اسکات شفیلد، مدیر ارشد اجرایی شرکت «پوینیر نچرال ریسورس»، بزرگ ترین شرکت تولید نفت شیل آمریکا هشدار داد، در صورتی بخش نفت و گاز روسیه تحریم شود، قیمت های جهانی برای نفت خام به ۲۰۰ دلار در هر بشکه هم افزایش می یابد.

به گزارش فایننشیال تایمز، شفلید مدعی شد: «تنها راه متوقف کردن پوتین ممنوعیت صادرات نفت و گاز است… اما اگر کشورهای غربی اعلام کنند که می خواهند نفت و گاز روسیه را تحریم کنند، قیمت نفت به ۲۰۰ دلار در هر بشکه می رسد؛ احتمالا به آسانی به ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار برسد.»

شفیلد با هشدار اینکه آمریکا نمی تواند نفت خام روسیه را در سال ۲۰۲۲ جایگزین کند، تاکید کرد، ماه‌ ها طول می‌ کشد تا نفت شیل آمریکا بتواند تولید خود را افزایش دهد.

تولیدکنندگان آمریکایی در حال حاضر با محدودیت های زنجیره تامین و همچنین تقاضای سهامداران برای پرداخت سود سهام از افزایش قیمت نفت به جای افزایش تولید بیشتر مواجه هستند.

وی به رسانه ها گفت: «ما امسال نمی‌توانیم تغییر کنیم.»

«من در مورد یک برنامه دو تا سه ساله صحبت می کنم. چراکه در نفت شیل آمریکا، حتی اگریک دکل حفاری اضافه شود… شش تا هشت ماه طول می‌کشد تا اولین تولید صورت گیرد. کمبود کارگر وجود دارد، کمبود دستگاه فشار چاه نفت وجود دارد، کمبود دکل وجود دارد، کمبود شن و ماسه وجود دارد.»

روز جمعه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، درخواست ها برای اعمال فوری تحریم های انرژی علیه روسیه را رد و استدلال کرد که چنین اقدامی بیش از مسکو به آمریکایی ها آسیب می رساند.

این درحالی است که انگلیس به دنبال هدف قرار دادن بخش انرژی روسیه در دور بعدی تحریم‌هاست؛ اقدامی که دولت‌ها تاکنون در میانه هشدارها برای افزایش شدید هزینه های انرژی در برابر آن مقاومت کردند.