سامانه سوت‌زنی وزارت کار مسیر امن برای مشارکت مردم در مبارزه با فساد است

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه سوت‌زنی وزارت مردم را مسیر تعاملی امن برای مشارکت مردم در مبارزه با فساد دانست‌.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهری طالبی دارستانی» در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت کار از مردم خواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین و فساد در مجموعه این وزارتخانه و صندوق‌های تابعه از طریق سامانه سوت‌زنی در صفحه اصلی سایت وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ناشناس یا حقیقی به ثبت شکایت بپردازند.

وی افزود: گزارشات واصله طبق برنامه دقیق در جریان صحت سنجی، بازرسی و سپس بررسیهای تخصصی توسط تیمهای کارشناسی، قرار میگیرند و علاوه بر اینکه منجر به شناسایی مفسدان و برکناری آنان شده است تبدیل به پرونده های قابل طرح در محامع قضایی شده و اغلب آنها در حال طی روال قانونی رسیدگی است.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارامیدواری کرد در بازه زمانی نه چندان طولانی، مردم و دولت انقلابی با همکاری هم دستهای آلوده بر هم زننده اقتصاد سالم کشور و آسیب رسان به معیشت مردم را قطع خواهند کنند.

وی، برقراری میز ارتباطات مردمی در حاشیه سفرهای استانی و رسیدگی به شکایات، درخواستها و گزارشات را از رسالتهای وزارت مردم دانست و افزود: ارزیابی سریع و مستمر عملکرد مدیران و پرسنل ستادی و استانی و سازمانهای تابعه بر مبنای دستور جناب وزیر از اولویتهای اقدامی این دفتر است.

طالبی دارستانی گفت: طبق بررسیهای ما هیچ فساد اقتصادی یک نفره شکل نگرفته است و کلونی‌های ناسالم و دست‌های آلوده کارتل‌های فساد در کشور با صرف هزینه‌های بسیار هم زمان با بررسی هر پرونده تخلف، موج تخریبی علیه مسئولان مربوط راه می‌اندازند که البته از پرداخت چنین هزینه‌هایی در این راه ابایی نداریم.

وی با اشاره به دریافت حدود ۲۵٠ هزار گزارش، شکایت و درخواست مردمی طی ماههای گذشته یادآورشد: بسیاری از فرایندها و گلوگاههای فساد از همین گزارشات احصا می‌شود.

به گزارش ایرنا، امروز سامانه «سوت زنی» از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است. این سامانه با هدف ارائه خدمات غیر حضوری به افرادی که قصد ارسال گزارش فساد دارند، فعال شده و امکان ارسال گزارش فساد به صورت ناشناس را فراهم کرده است.