بزرگ‌ترین تبدیل وضعیت ایثارگران دولت در وزارت نفت کلید خورد/ قدردانی رئیس بنیاد شهید از اوجی

همزمان با ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز، مقدمات تبدیل وضعیت ایثارگران مشمول بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ نهایی و دستورعمل اجرایی استخدام ایثارگران از سوی وزیر نفت ابلاغ شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ با ابلاغ این دستورعمل فرآیند استخدام همه ایثارگران مشمول بند (د) آغاز و در این مرحله استخدام و تبدیل وضعیت ۱۶ هزار و ۶۲۶  نفر از ایثارگران مشمول قانون مجلس در زیرمجموعه‌های وزارت نفت انجام می‌شود که این عدد از مجموع کل ایثارگرانی که در دیگر دستگاه‌ها تبدیل وضعیت می‌شوند بیشتر است به آن معنا که وزارت نفت به تنهایی ایثارگران بیشتری را از بقیه دولت تبدیل وضعیت می‌کند.

وزارت نفت همچنین در نامه‌نگاری با دستگاه‌های مسئول تلاش می‌کند مشکل محدودیت سنی ذکر شده در قانون را نیز برطرف کند تا امکان تبدیل وضعیت چند هزار نفری که با این محدودیت روبه‌رو هستند نیز فراهم شود.

وزیر نفت مجوز استخدام این ۱۶ هزار و ۶۲۶ نفر را صادر کرده که پیش از پایان سال ۱۴۰۰ تشریفات استخدامی آغاز می‌شود و تا پایان نیمه اول سال آینده فرآیند استخدامی همه این افراد به پایان می‌رسد.

دشوارترین کار در اجرای این قانون، جمع‌آوری اطلاعات دقیق ایثارگران بود که در کم‌ترین زمان ممکن از طریق سامانه ایثار که در وزارت نفت طراحی شده، پایان یافت. این سامانه که به سامانه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران متصل است، امکان استعلام سریع مدارک ایثارگری‌ را به سرعت فراهم کرد.

۶۰۰ کاربر در کل صنعت نفت بسیج شدند و ظرف یک ماه و نیم کل اطلاعات این ۱۶ هزار نفر را بارگذاری کردند و نکته جالب اینجاست که سامانه ایثار توسط یکی از فرزندان ایثارگر صنعت نفت طراحی شد و به سرعت در معاونت منابع انسانی برای تسریع در اجرای قانون به کار گرفته شد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از حرکت جهادی جواد اوجی، وزیر نفت در تبدیل وضعیت استخدامی جامعه بزرگ ایثارگران وزارت نفت که مدت‌ها بود معطل مانده بود قدردانی کرد. وی همچنین از دیگر دستگاه‌ها تقاضا کرد با عمل به قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، بخشی از مشکلات جامعه ایثارگران را حل و فصل کنند.