برداشته شدن یک گام اساسی در راستای کاهش گازهای گلخانه ای و بهبود عملکرد انرژی؛

استقرار سیستم مدیریت انرژی در شرکت پتروشیمی اروند

شرکت پتروشیمی اروند به عنوان یکی از بزرگترین بزرگترین زنجیره های کلر جهان و یکی از بزرگترین زنجیره های PVC خاورمیانه، موفق به استقرار و دریافت گواهینامه ISO50001:2018 سیستم مدیریت انرژی از شرکت TUV AUSTRIA شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ رئیس مجتمع و نماینده هیات مدیره پتروشیمی اروند با اعلام این خبر گفت: پس از انجام ممیزی‌های خارجی در دو مرحله، شرکت پتروشیمی اروند موفق به استقرار و دریافت گواهینامه ISO50001:2018 سیستم مدیریت انرژی شد.

وی افزود: سیستم مدیریت انرژی در شرکت پتروشیمی اروند، در دو سال گذشته با ایجاد زیرساخت‌های فنی و مدیریتی، همراه با تدوین فرآیندهای لازم و انجام فازهای شناخت، طرح‌ریزی، استقرار و ممیزی داخلی و خارجی، با صدور گواهینامه مدیریت انرژی بر اساس استاندارد ISO50001:2018 شرکت TUV AUSTRIA در بخش‌های صنعتی و غیر صنعتی استقرار یافت.

کیانی اضافه کرد: استقرار سیستم مدیریت انرژی افزون بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و آثار زیست‌محیطی دیگر، بهبود عملکرد انرژی شامل کارآیی انرژی و بهره‌برداری و مصرف آن و سرانجام کاهش چشمگیر هزینه‌های مرتبط با انرژی را بر اساس استانداردهای بین‌المللی و افزایش شاخص‌های بهره‌وری به همراه دارد.

لازم به ذکر است سیستم مدیریت انرژی ISO50001:2011 که برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ در شرکت پتروشیمی اروند مستقر گردید، بر اساس رویکرد اتخاذ شده سیر تحویل سیستم مدیریتی مذکور بر اساس جدیدترین ویرایش سیستم مدیریت انرژی ISO50001:2018 مد نظر قرار گرفت که تغییرات قابل توجه و موثری را نسبت به ویرایش قبلی دارد.