مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

کارگروه تأمین خوراک صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از فعال‌سازی بخشی از ظرفیت نصب شده غیرفعال در صنعت پتروشیمی با تشکیل کارگروه تأمین خوراک خبر داد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛

بیژن چگنی امروز (سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه) در نشست هم‌اندیشی مدیران‌عامل هلدینگ‌های پتروشیمی با مدیران ارشد صنعت نفت اظهار کرد: حدود ۲۷ درصد از ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی غیرفعال مانده است که حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد مربوط به کمبود یا نبود هماهنگی خوراک است که با تشکیل کارگروه خوراک به سمت فعال‌سازی بخش زیادی از آن حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: شرکت‌های پتروشیمی برنامه‌های تعمیرات اساسی را به‌نحوی تنظیم کنند که در فصل سرما به‌دلیل محدودیت‌های خوراک گاز انجام شود که هم سقف تولید صنعت پتروشیمی حفظ شود و هم نقص کمبود خوراک‌ها جبران شود.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی به هماهنگی میان هلدینگ‌ها و درون هلدینگ‌ها از سوی این مدیریت اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مشکلات میان هلدینگ‌ها قیمت‌گذاری فروش محصولات است که این موضوع میان هلدینگ‌ها از سوی این مدیریت تنظیم و کنترل می‌شود.

چگنی، تأمین قطعات و لوازم یدکی را یکی از مشکلات در فعال‌سازی ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی دانست و گفت: فهرستی از هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی تهیه خواهد شد تا قطعاتی که وابسته به واردات هستیم با تکیه بر توان داخل، بومی‌سازی شود.

وی در پایان بر هماهنگی همه هلدینگ‌ها در عرضه محصولات پتروشیمی به بازار اشاره کرد.