بررسی همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در دیدار وزیر نفت با دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف

وزیر نفت و دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) صبح امروز (شنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه) در ساختمان مرکزی وزارت نفت دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛

جواد اوجی و محمد حامل صبح امروز (شنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه) در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت طی دیداری درباره همکاری‌های متقابل ایران و مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در حوزه انرژی، اقتصاد انرژی و راه‌های گسترش این همکاری‌ها گفت‌وگو  کردند.

دبیرکل کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) هم‌زمان با برگزاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پتروشیمی در تهران حضور یافت و  یکی از سخنرانان آیین گشایش رسمی این رویداد مهم حوزه انرژی بود، حامل همچنین در حاشیه دومین روز برگزاری نمایشگاه نفت در یک نشست تخصصی، شرکت و سخنرانی کرد.

حامل در آیین گشایش رسمی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تأکید کرده بود: گاز طبیعی برای کشورهای در حال توسعه، سوختی برای حرکت به‌سوی توسعه پایدار است و اهمیت آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از نخستین کشورهایی بود که حاکمیت خود را بر منابع نفتی‌اش پس گرفت، تصریح کرده بود: ایران عضو مؤسس اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) و دارای یکی از بزرگ‌ترین ذخایر گاز طبیعی اثبات‌شده در جهان است و جایگاه برجسته‌ای در دنیای انرژی دارد. ایران همچنین در سال ۲۰۰۱ یکی از کشورهای مؤسس مجمع کشورهای صادرکننده گاز بود و سومین نشست سران هم طی سال ۲۰۱۵ در تهران برگزار شد که من با افتخار در آن شرکت کردم.