مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس:

هلدینگ خلیج فارس در ۳ میدان نفت و گاز کشور سرمایه‌گذاری می‌کند

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تازه با شرکت ملی نفت برای مطالعه توسعه مخزن مارون خامی و جمع‌آوری گازهای مشعل دارخوین و غرب کارون، اظهار کرد: برای سرمایه‌گذاری در این عرصه به میدان آمدیم و می‌خواهیم در سه میدان نفت و گاز سرمایه‌گذاری کنیم که مذاکرات آنها در حال انجام است و امروز یکی از آنها به نتیجه رسیده است.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛

عبدالعلی علی عسگری ظهر امروز (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) در آیین امضای پنج تفاهم‌نامه میان هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر اینکه نمایشگاه بین‌المللی نفت در تراز جهانی برگزار می‌شود، گفت: فرق این رویداد با دیگر نمایشگاه‌های کشورهای توسعه‌یافته این است که استعمارگران بنا داشتند ما در خام فروشی بمانیم و همه خدمات و تجهیزات را از این کشورها وارد کنیم و تولید کننده نشویم.

وی با تأکید بر اینکه این نمایشگاه حلقه محاصره استعمارگران را می‌شکند، افزود: در این نمایشگاه شرکت‌هایی را دیدیم که حتی می‌توانند خط تولید کامل یک پژوهشگاه و پتروشیمی را راه‌اندازی کنند؛ شرکت‌های تولید کننده کاتالیست و دانش فنی زیادی فعال هستند که افتخار بزرگ و جهانی برای ما به شمار می‌آیند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه امسال ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول تولید می‌کنیم، تصریح کرد: ۱۱ میلیون تن از این مقدار محصول داخلی و بیش از ۹ میلیون ۵۰۰ هزار تن فروش خارجی است، به این ترتیب حدود ۵.۵ میلیارد دلار ارزش فروش محصولات خارجی و حدود ۷ میلیارد دلار ارزش فروش محصولات داخلی خواهد بود، همچنین مجموع فروش محصولات خلیج فارس در سال جاری به بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار خواهد بود.

علی عسگری با شاره به اولویت‌ها و سیاست‌های این مجموعه، بیان کرد: افزایش تولید از پلنت‌های موجود یکی از مهمترین برنامه‌های هلدینگ خلیج فارس است و امسال هم ۹ درصد رشد تولید را شاهد بوده‌ایم؛ همچنین اجرای هشت پروژه میان‌دست پتروشیمی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی صیانت از بورس را یکی از مهمترین برنامه های هلدینگ خلیج فارس برشمرد و گفت: ارزش سهام هلدینگ خلیج فارس در بورس ۱۶ میلیارد دلار است که با محاسبه شرکت‌های پتروشیمی زیرمجموعه به ۳۵ میلیارد دلار می رسد.

علی‌عسگری افزود: تسریع در پیاده شدن ۲۱ طرح جاری هلدینگ خلیج فارس یکی از مهمترین برنامه‌هاست که از این میان ، ۱۴ طرح بزرگ و مگا پروژه به ارزش ۱۵ میلیارد دلار است که هم‌اکنون سرمایه‌گذاری فعال دارند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در بخش پایین‌دستی می‌تواند زمینه اشتغال و ارتباط مستقیم با بخش‌های دانش بنیان را فراهم کند، یادآور شد: مطالعه‌ای را روی پارک‌های فناوری کشورهای دیگر انجام داده‌ایم که بیش از چند ۱۰ میلیارد فروش دارند و تجربه‌های خوبی به دست آورده‌اند و ما تلاش هستیم تا مقدمات راه‌اندازی چند پارک علم و فناوری پتروشیمی را فراهم کنیم؛ اکنون مقدمات و مذاکرتی برای پارک فناوری پتروشیمی در عسلویه با شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شده و تعدادی دیگر هم در حال مطالعه و بررسی هستند.