آغاز ۴۰ پروژه جدید به ارزش ۳۰ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۱

وزیر نفت اظهار کرد: امسال وزارت نفت بیش از ۴۰ پروژه جدید به ارزش ۳۰ میلیارد دلار آغاز خواهدکرد و تکیه اصلی ما برای تأمین تجهیزات این پروژه‌ها شرکت‌های داخلی است.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛

جواد اوجی صبح امروز (دوشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نمایشگاه از بزرگ‌ترین‌ و معتبرترین رویدادهای نفت و گاز جهان به‌شمار می‌آید، گفت: امسال بیش از ۱۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی دانش‌بنیان در این نمایشگاه حاضر شدند.

وی گفت: در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که نسبت به نمایشگاه‌های سال‌های گذشته بسیار پرشورتر بود، قراردادها و تفاهم‌نامه‌های زیادی امضا شد.

وزیر نفت با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی در بازدیدی که در آخرین روز از بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی داشت، اظهار کرد: تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در سال‌های بسیار توانمند شده‌اند از این‌رو باید گام‌های بلندی برای صدور خدمات خود بردارند.

اوجی با تأکید بر اینکه دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم به‌ویژه در بخش کشورهای واقع در آمریکای لاتین بسیار فعال شده‌ است، افزود: امسال وزارت نفت بیش از ۴۰ پروژه جدید به ارزش ۳۰ میلیارد دلار آغاز خواهد کرد که تکیه اصلی ما برای تأمین تجهیزات این پروژه‌ها شرکت‌های داخلی هستند.

وی اظهار کرد: وزارت نفت برنامه‌های خوبی برای حمایت از شرکت‌های داخلی برای افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی دارد.