افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی با توسعه همکاری‌ بورس انرژی و شرکت ملی نفت

مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: با توسعه همکاری‌ها میان بورس انرژی و شرکت ملی نفت ایران شاهد افزایش شفافیت در معاملات فرآورده‌های نفتی و افزایش صادرات این فرآورده‌ها از مسیر بورس انرژی خواهیم بود.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛به نقل از صداوسیما، علی نقوی با اشاره به روند رو به گسترش همکاری‌ها بین شرکت ملی نفت ایران با بورس انرژی گفت: همسو با توسعه همکاری‌ها بین بورس انرژی و شرکت ملی نفت ایران، از هفته گذشته شاهد عرضه فرآورده‌های نفتی در رینگ بین‌الملل بورس انرژی به‌صورت دریایی بودیم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته نفت سفید و نفتا در بورس انرژی عرضه شد، افزود: در دو هفته پیش رو شاهد عرضه نفت سفید، نفتا، میعانات گازی، نفت کوره و گازوئیل در بورس انرژی ایران خواهیم بود که عرضه نفت کوره امسال برای نخستین بار است و گازوئیل هم بعد از عرضه‌ای که در فروردین‌ماه داشتیم، دومین عرضه در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

مدیرعامل بورس انرژی ابراز امیدواری کرد که با توسعه همکاری‌های بورس انرژی و شرکت ملی نفت ایران، شاهد افزایش شفافیت در معاملات فرآورده‌های نفتی و افزایش صادرات این فرآورده‌ها از مسیر بورس انرژی ایران باشیم.