رئیس مجلس از پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کرد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه، دهم شهریورماه) از پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کرد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در جریان بازدید رئیس مجلس از پالایشگاه دوم ضمن تشریح بعضی از اقدام‌های شایسته رئیس و نمایندگان مجلس همسو با مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در شرایط کنونی و جایگاه ارزشمند مجتمع گاز پارس جنوبی در کشور، حمایت مجلس شورای اسلامی می‌تواند مسیر را برای پیشرفت بیشتر بزرگترین مجتمع گازی کشور هموار کند.

وی همچنین به بیان مهمترین مشکلات مجتمع گاز پارس جنوبی به‌خصوص در حوزه منابع انسانی پرداخت و عنوان کرد: سختی و نوع کار شبانه‌روزی همکاران این مجتمع بسیار سخت و طاقت‌فرساست و در بدترین شرایط برای حفظ ارزش‌ها و نظام مقدس جمهوری اسلامی از جان و دل مایه گذاشته‌اند و خواهند گذاشت.

باهوش با تأکید بر اینکه مجلس می‌تواند با تدابیر ارزشمند دغدغه‌های این قشر زحمتکش را مرتفع کند، گفت: مدیران و کارکنان مجتمع بزرگ گاز پارس جنوبی در سایه همدلی و هم‌فکری گام در مسیر عزت کشور برداشته‌اند و با انجام اقدام‌های جهادی، اقتصاد کشور را شکوفا خواهند کرد.

آمادگی برای فرآورش روزانه ۸۰ هزار بشکه میعانات

حسین باغبان، مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در این بازدید با اشاره به افزایش تولیدات در پالایشگاه دوم، اظهار کرد: این پالایشگاه روزانه بیش از ۶۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین و ۵۵ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌کند و رکورددار تولید گاز به شمار می‌رود.

وی گفت: با افتتاح واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی، خنثی‌سازی پساب کاستیکی و سرویس‌های وابسته، آمادگی داریم روزانه ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی را فرآورش کنیم که نقش مؤثری در ارزآوری برای کشور ایفا می‌کند.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی توانایی دارد تا سقف ۱۰۰ واحد در میلیون (PPM) از میعانات را مرکاپتان‌زدایی انجام دهد که در ارتقای کیفیت محصول و شیرین‌سازی میعانات گازی مؤثر است.

باغبان در ادامه بیان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی با تکیه بر توان داخل و استفاده از دانش بومی و نوآورانه توانسته بیش از ۷۳ درصد از گاز مورد نیاز کشور را تأمین کند و اکنون پالایشگاه‌های مجتمع برای ورود به فصول سرد سال اقدام‌های بسیار مثبتی را انجام داده‌اند.

در این بازدید، استاندار، نماینده ولی فقیه استان بوشهر، نمایندگان کمیسیون انرژی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی حضور داشتند.