مدیرعامل شستا:

درگیر پرتفویی هستیم که حاشیه سود آن بسیار پایین است/ اقتصاد باید با پیوست فرهنگی همراه باشد

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: باید منشور اصلاح پرتفوی، ناظر به حساسیت ها و الزاماتی که وجود دارد طرح ریزی، تدوین، برنامه ریزی و اجرا شود.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از شستا رسانه، ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در جلسه شورای معاونین و مدیران عامل هلدینگ های تابعه شستا با اشاره به لزوم اصلاح پرتفو در زیر مجموعه های شستا گفت: بزرگ ترین مسئله و چالش پیش روی ما در شستا موضوع اصلاح پرتقو است. درگیر پرتفویی هستیم که حاشیه سود آن بسیار پایین است. باید منشور اصلاح پرتفوی، ناظر به حساسیت ها و الزاماتی که وجود دارد طرح ریزی، تدوین، برنامه ریزی و اجرا شود. این مهم با محوریت هلدینگ صبا تامین طرح ریزی و در بازه زمانی کوتاه مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

مدیرعامل شستا با تاکید بر لزوم توجه به موضوع هم افزایی اظهار داشت: در تمامی شرکت های تابعه شستا ظرفیت های بالقوه و بالفعل ناشناخته ای وجود دارد که لازم است شناخته و علملیاتی شود. این از اهداف مهمی است که در گردهمایی مدیران عامل شرکت های تابعه شستا نیز به آن تاکید شد.

وی افزود: لازم است قابلیت های هم افزایی درون گروهی و قابلیت های هم افزایی هلدینگ ها با یکدیگر احصاء و برنامه ریزی لازم جهت عملیاتی شدن آن ها صورت پذیرد. در ماه های اخیر این قابلیت ها شناسایی شده اما اطلاعات بدست آمده باید به روز و هماهنگی های لازم جهت عملیاتی شدن آن ها فراهم شود.

بازیان با اشاره به فرایند انتصابات در شستا تشریح کرد: کمیته های انتصابات در شستا به طور منظم برگزار و رزومه های ارسالی از هلدینگ ها به صورت دقیق بررسی و تصمیم گیری می شود. لازم است کمیته انتصابات هلدینگ ها نیز به همین صورت برگزار و گزینه های تصدی پست های مدیریتی را ارزیابی و به شستا معرفی نماید. در انتصاب افراد قطعا مصوبات کمیته انتصابات هلدینگ های تابعه را مد نظر خواهیم گرفت.

وی با اشاره به دیدارهای اخیر اعضای هیات دولت و اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) با رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه به موضوعات مطرح شده در این دو دیدار تاکید و تصریح کرد: مشارکت مردم در موضوع اقتصاد از اهم سخنان رهبر معظم انقلاب است. اقتصاد مردم محور، مهمی است که ما در شستا به جد آن را پیگیری می کنیم. همانگونه که معظم له تاکید داشتند باید اقتصاد با پیوست فرهنگی همراه باشد. ما به عنوان یک ابرهلدینگ با جامعه هدف کارمندی گسترده و نیروی انسانی پویا این مهم را همیشه باید مورد توجه قراردهیم.

وی افزود: بر همین اساس در چارت جدید شستا که به تصویب هیات مدیره محترم نیز رسید، مدیریت فرهنگی و مسئولیت اجتماعی دیده شده است. مدیریت فرهنگی یک بحث جدی و راهبردی است. اگر فرهنگ مورد توجه قرار نگیرد با آسیب های جدی مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شستا تصریح کرد: روزمرگی نباید ما را از مدیریت هوشمند عقب بیندازد. باید در هر برهه ای اولویت ها را مشخص کنیم و با برنامه ریزی درست و دقیق برای تحقق اولویت ها تلاش کنیم. نزدیک به یازده سال است که “اقتصاد” اولویت رهبری است. امروز باید برای تحقق این مهم جهادگونه تلاش کنیم.