معوقات کارمندان تبدیل وضعیت شده شهریورماه پرداخت می شود

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ مدیر امور مالی شرکت ملی حفاری ایران گفت: معوقات کارمندان تبدیل وضعیت شده، در فیش حقوق شهریورماه جاری به حساب ذینفعان منظور می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران؛ سعید سلطانی نوروزی روز سه شنبه (‌۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱) در توضیح بیشتر در این باره افزود: پرداختی این همکاران شامل عیدی سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ ، خرید مرخصی ۱۴۰۰ و پاداش بهره وری نیمه دوم ۹۹، نیمه اول و دوم سال ۱۴۰۰ ( کارمندان که ۶ آیتم اول در فیش حقوقی اعمال گردیده) همراه با حقوق این ماه پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: در سامانه استخدام وزارت نفت به کارگیری کارمند رسمی دارای یک روال قانونی و از پیش تعریف شده است و کارمند ابتدا می بایست با حسابداری دستمزد (‌ دوران قراردادی) تسویه حساب کرده و سپس از طریق مدیریت منابع انسانی اقدامات پرسنلی کارمند با طی مراحل اداری بر اساس ضوابط و مقررات صنعت نفت به انجام خواهد رسید.

سلطانی نوروزی گفت : با توجه به پیگیریهای انجام شده از سوی مدیریت منابع انسانی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی بند (و )هماهنگی لازم با مراجع ذیصلاح در سطح شرکت ملی نفت ایران در جهت تسریع این مهم صورت پذیرفته است وباتوجه به اینکه بخش اعظمی از این عزیزان فرآیند تبدیل وضعیت خود را سپری نموده اند انجام فرآیند استخدام سایر همکاران باقیمانده در روزهای آتی در دست اقدام قراردارد.

مدیر امور مالی شرکت ملی حفاری ایران افزود: در تمامی استخدام های گذشته، وزارت نفت کارمند جدیدالاستخدام را به روز در سامانه اداری استخدام می نمود، اما کارمندان مشمول تبدیل وضعیت بند “و” به صورت سنواتی و بازگشت به تاریخ ۲۷ مهرماه ۱۳۹۹ استخدام و این موضوع با توجه سوابق کاری کارمند، باعث مشکلات در ایجاد و تغذیه فرم های مربوط و همچنین محاسبات حقوق دوران قراردادی و تبدیل وضعیت به رسمی شده است.

سلطانی نوروزی گفت : با در نظر گرفتن اینکه کارمندان یاد شده در دوران قراردادی با توجه به نوع فعالیت و مدرک تحصیلی ( مثال اقماری) حقوق ومزایای دریافتی بیشتری نسبت به زمان تبدیل وضعیت به رسمی شدن داشته اند و نظر به اینکه اضافات عمومی نیروهای قراردادی در سال ۱۴۰۱ به میزان قابل توجه ای افزایش و درصد اضافات سال کارکنان رسمی ۱۰ درصد تعیین گردید این موضوع باعث ایجاد تفاوت بیشتر در حقوق کارمندان قراردادی و رسمی جدیدالاستخدام شده است، لذا سوابق دوران پیمانکاری و قراردادی این دسته کارمندان از طریق مدیریت منابع انسانی به وزارت نفت ارسال و پس از بررسی و اعلام، در پایه حقوق آنان اعمال می گردد.

مدیرامور مالی شرکت ملی حفاری ایران افزود: این موضوع گاهی بین ۴۰ تا ۶۰ درصد در پایه حقوق (بسته به مرتبط و نیمه مرتبط بودن سوابق و مدت زمان شاغل بودن دوران قراردادی و پیمانکاری) تاثیر گذار خواهد بود.

وی در ادامه یاد آور شد: شایستگی سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ پس از اعمال توسط مدیریت منابع انسانی در فیش حقوق کارمندان از تاریخ استخدام پرداخت می گردد.

مدیر امور مالی شرکت ملی حفاری ضمن قدر دانی از تلاش ها و صبوری کارکنان در انجام مراحل اداری تبدیل وضعیت اظهار کرد: نحوه اجرای تبدیل وضعیت و تمامی مراحل انجام کار در ادارات حسابداری حقوق و دستمزد این مدیریت و با همکاری مدیریت منابع انسانی شرکت و بر اساس شیوه نامه های جاری صنعت نفت و با دقت در حال انجام میباشد و تلاش بر این است تا مطالبات همکاران به نحوه احسن محاسبه و پرداخت گردد.