خرید ۲۰۰ تنی رزین تولید ایران از سوی افغانستان

رییس انجمن پلیمر افغانستان از خرید 200 تنی رزین و همچنین ماشین آلات پلیمری در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست خبر داد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛احمد شفیق احمدی رییس انجمن پلیمر افغانستان، ضمن اشاره به خرید ۲۰۰ تن مواد اولیه پتروشیمی در نمایشگاه ایران پلاست شانزدهم گفت: برای دومین بار است که در نمایشگاه ایران پلاست شرکت کرده‌ام و پیش از آن ۴ سال پیش از پتروشیمی شازند اراک و پتروشیمی غدیر توانستیم CRP سیاه به میزان چهار کامیون در حدود ۱۰۰ تن  خریداری کنیم.

وی ادامه داد: در این دوره با دو هدف در نمایشگاه شرکت کردیم که شامل ماشین الات پلاستیک بود و همچنین در نظر داریم که از تولیدکنندگان ایرانی رزین تهیه کنیم با بررسی‌ای که در نمایشگاه انجام دادیم در این نمایشگاه پتروشیمی غدیر، اروند و بندر امام این محصول را تولید می‌کنند که امکان دارد ۲۰۰ تن خریداری کنیم.

مدیرعامل شرکت رویال PVC افغانستان بر خرید بی‌واسطه از نمایشگاه ایران پلاست تاکید کرد و گفت : بر اساس مذاکرات انجام شده به نظر می‌رسد که هزینه خرید محصولات بصورت مستقیم از تولیدکننده برای ما به صرفه خواهد بود ما تولید کننده لوله پولیکای PPR و PVC و HDP در کابل هستیم و مواد اولیه با کیفیتی ایرانی را نیاز داریم.