احتمال سه برابری تقاضای پتروشیمی هند تا ۲۰۴۰

مدیرعامل شرکت ایندین اویل هند از احتمال سه برابر شدن سطح تقاضای پتروشیمی این کشور آسیایی تا سال 2040 میلادی خبر داد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، ای اس شانی گفت: احتمال دارد مصرف سالانه پتروشیمی هند تا سال ۲۰۴۰ میلادی با افزایش حدود سه برابری به ۸۰ میلیون تن برسد از این رو این کشور آسیایی مجبور به افزایش واردات یا سرمایه گذاری در پروژه‌های ساخت تأسیسات نو خواهد شد.

وی افزود: رشد جمعیت و توسعه اقتصادی تقاضا برای محصولات پتروشیمی را افزایش می‌دهد و می‌توان گفت این موارد از اساس محرک‌های افزایش تقاضا برای محصولات پتروشیمی به شمار می‌آیند.

هند، سومین اقتصاد بزرگ آسیا، سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون تن انواع محصول پتروشیمی مصرف می‌کند، مصرف سرانه این کشور حدود یک سوم میانگین جهانی است.

پالایشگاه‌های هندی به‌طور سنتی بر حداکثر کردن تولید بنزین و گازوئیل متمرکز شده‌اند و این کشور واردکننده خالص محصولات پتروشیمی است.

شرکت‌ها میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند تا ظرفیت پتروشیمی خود را تقویت کنند تا در بلندمدت از رشد کند تقاضا برای سوخت‌های معمولی جلوگیری کنند.

مدیرعامل ایندین اویل گفت: با کاهش تقاضا برای بنزین و گازوئیل، باید راه‌هایی برای ساخت مجتمع‌های پتروشیمی بیابیم، در غیر این صورت در شرایطی قرار می‌گیریم که پالایشگاه‌ها در شرایط نامناسب یا غیربهینه کار کنند.

شانی تصریح کرد: هند به‌دنبال به‌کارگیری ۴۰ درصد از مجتمع‌های یپارچه پالایش و پتروشیمی در پالایشگاه‌های این کشور است.