اجرای موفقیت آمیز ۵ پروژه فنی برای تامین پایدارخوراک پتروشیمی امیرکبیر

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس خدمات فنی شرکت پتروشیمی امیرکبیر از اجرای موفقیت آمیز ۵ پروژه فنی با تکیه بر دانش داخلی و متخصصان توانمند شرکت به منظور تامین پایدار خوراک و جلوگیری از ایجاد وقفه در تولید خبر داد.

اجرای پارت دوم لاین “۱۲ اتیلن غرب:

خشایار رئیسی کاج در ابتدای صحبت های خود با اعلام خبر اجرای پارت دوم لاین ۱۲” اتیلن غرب اظهار داشت: با توجه به اجرای پارت اول پروژه ، از کنار پتروشیمی اروند تا جنب پتروشیمی فن آوران، به منظور رفع مشکلاتی از جمله وجود اختلاف در محاسبات میزان خوراک دریافتی پتروشیمی امیر کبیر و رینگ منطقه ویژه، اشغال شده خط اتان پتروشیمی مارون  و مشکل در تامین خوراک مجتمع می بایست فاز دوم طی این پروژه اجرا می شد .

وی افزود: از این رو به همت همکاران این پروژه به سرانجام رسید، که با انجام آن می توان اتیلن را به صورت مجزا و همزمان از دو منبع اتیلن غرب و پتروشیمی مارون بدون ایجاد اختلافات مقداری در محاسبات دریافت کرد که بدون شک تاثیر بسزایی در روند تولید خواهد داشت.

فایر پروف کردن پایه های مخازن کروی پتروشیمی امیر کبیر:

رئیس خدمات فنی شرکت پتروشیمی امیرکبیر به یکی از دیگر از پروژه های انجام شده در حوزه خدمات فنی اشاره کرد و گفت: زنگ زدگی و خوردگی قسمت فلزی پایه های مخازن کروی، وجود ترک و آسیب در قسمت بتنی پوشش پایه ها که منجر به از دست رفتن مقاومت لازم در صورت بروز حریق شده بود، موجب شد تا نسبت به فایر پروژ کردن پایه های مخازن کروی اقدام شود، چرا که با ادامه این روند نهایتا منجر به تغییر شکل پایه ها و فرو ریختن مخزن در زمان حریق احتمالی می شد .

این مسئول ادامه داد: بنابراین عملیات فایرپروف کردن از روند خوردگی قسمت فلزی پایه های مخازن کروی بواسطه سند بلاست و رنگ آمیزی آن، جلوگیری می شد، فایر پروف کردن پایه ها ( اجرای مجدد بتن محافظ ) از تغییر شکل پایه ها و فرو ریختن مخازن کروی مجتمع نیز جلوگیری می کرند.

نصب فیلتر بر روی مسیر اتیلن ورودی مجتمع

رئیس کاج در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به وجود ذرات جامد در گاز اتیلن ورودی مجتمع خاطرنشان کرد: وجود این ذرات جامد در گاز اتیلن موجب Decompose و توقف واحد LDPE می شود و بواسطه آن هزینه های بسیار بالای توقف را به شرکت تحمیل می نماید، از این رو نصب فیلتر بر روی مسیر اتیلن ورودی مجتمع در دستور کار قرار گرفت که نتیجه آن، عدم Decompose و توقف واحد LDPE و نهایتا تولید پایدار و راندمان بالاتر واحد شد.

اجرای لاین “۱۰ کریدور خوراک از مجاور پتروشیمی رازی تا پتروشیمی امیر کبیر

وی در ادامه از اجرای لاین “۱۰ کریدور خوراک از مجاور پتروشیمی رازی تا پتروشیمی امیر کبیر خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات عدیده ناشی از کمبود خوراک جهت پتروشیمی امیر کبیر و هزینه های بالا و زمانبر بودن تخلیه و بارگیری با تانکر ، این پروژه با هدف سهولت و امکان ذخیره سازی و بهره برداری از مخازن موجود در پتروشیمی فارابی ، پایانه مخازن ، اکسیر شیمی و پتروشیمی اصفهان و … و در نتیجه کاهش هزینه های تامین خوراک و امکان افزایش تولید ناشی از تامین مطمئن خوراک، تعریف شد.

رئیس خدمات فنی شرکت پتروشیمی امیرکبیر اضافه کرد: تسهیل و تامین پایدار خوراک ، کاهش هزینه های تامین خوراک و امکان افزایش تولید ناشی از تامین مطمئن خوراک  از فواید اجرای این پروژه هستند که خوشبختانه تا به حال محقق شده اند.

نصب پکیج جداسازی گاز اتیلن شرکت Borsig آلمان

رئیسی کاج نصب پکبج جداسازی گاز اتیلن شرکت BORSIG آلمان را یکی دیگر از پروژه های حوزه خدمات فنی برشمرد و عنوان کرد: این پروژه به منظور جلوگیری از هدر رفت اتیلن موجود در فرآیند فلرینگ نرمال و مجاز واحد LLDPE و در نتیجه صرفه جویی، کاهش و جلوگیری از تلفات هرچه بیشتر و امکان جداسازی و بازیافت اتیلن از گازهای ارسالی به فلر،  به عنوان پروژه ای جهت تامین، نصب و راه اندازی پکیج جداسازی گاز اتیلن با استفاده از سیستم غشایی تعریف شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازیابی و بازیافت گاز اتیلن موجود در گازهای خروجی فلر و کاهش هزینه خوراک و افزایش تولید از فواید اجرای این پروژه به شمار می رود.