شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تعطیل شدند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: با توجه به افزایش دمای هوا و تعطیلی ادارات و بانک‌های خوزستان به دستور استاندار، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز به تبع این دستور، شرکت‌‎های پتروشیمی حاضر در این منطقه را در روزهای (۷ و ۸ مرداد) تعطیل کرد.

بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی دمای هوا خوزستان به‌صورت قابل ملاحظه‌ای بالا می‌رود به طوری که ۱۸ شهرستان دمای بالا ۵۰ درجه و ۶ شهرستان دما بالای ۴۹ درجه را تجربه خواهند کرد.

بر این اساس به دستور «غلامرضا شریعتی» استاندار خوزستان، ادارات و بانک‌های کلیه شهرهای خوزستان از امروز (دوشنبه ۶ مرداد) تا (چهارشنبه ۸ مرداد) با هدف مدیریت بهینه مصرف انرژی و برق و جلوگیری از قطعی برق تعطیل شد.

به تبع این اقدام، «سید امید شهیدی‌نیا» مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز طی نامه‌ای خطاب به مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی حاضر در منطقه، دستور تعطیلی این شرکت‌ها را در روزهای (سه‌شنبه و چهارشنبه ۷ و ۸ مرداد) صادر کرد.

این اقدام در راستای مدیریت مصرف انرژی و به‌منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جهت کنترل شیوع کرونا ویروس انجام شده و تنها شامل بخش‌های غیرعملیاتی شرکت‌های پتروشیمی است.

همچنین در جهت حفظ شرایط تولید و ارائه خدمات پشتیبانی، نحوه حضور کارکنان کلیدی و تعیین نوع فعالیت بخش‌های غیرصنعتی بنا به تشخیص مدیریت هر شرکت پتروسیمی بوده و سایر کارکنان ستادی در صورت نیاز باید وظایف محوله را به صورت دورکاری انجام دهند.

واحدهای عملیاتی این شرکت‌ها نیز باید با رعایت الزامات ایمنی و مطابق پروتکل‌های بهداشتی در محل کار خود حاضر شوند.