برگزاری آیین تجلیل از ایثارگران و مدافعان حرم شرکت امیرکبیر به مناسبت هفته دفاع مقدس

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:آیین تجلیل از ایثارگران و مدافعان حرم شرکت پتروشیمی امیرکبیر با حضور مدیر عامل شرکت،آقای دکتر پهلوانی برگزار شد و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در این شرکت با اهدای هدیه تقدیر به عمل آمد. دکتر عبدالکریم پهلوانی در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسم تشییع او را شبیه ترین رویداد به ایام دفاع مقدس توصیف کرد و گفت:آن مراسم نشان داد روحیه ایثار و شهادت همچنان در کشور وجود دارد.

شهدا و ایثارگران مهم ترین عامل وحدت بخش کشور 

دکتر پهلوانی،یاد و خاطره شهدا و یادگاران جنگ تحمیلی را مهم ترین عامل وحدت بخشی عنوان کرد که این توانایی را دارد تا همه گرایش های فکری و سیاسی درون و بیرون کشور را گرد خود جمع کند.

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر در ادامه خطاب به همکاران شرکت گفت:شما پاک ترین و با برکت ترین لحظات عمر خود را با اخلاص به کشور تقدیم کرده اید؛روحیه ای که هنوز هم بین شما وجود دارد.

وی در ادامه یادآور شد: اگر فکر کردید که جنگ تمام شده،این طور نیست،بلکه جنگ به شکل مدرن تر و حرفه ای تر ادامه دارد،تنها شکل دشمن تغییر کرده و زمین بازی عوض شده است‌.اگر زمان هشت سال دفاع مقدس،یک دشمن به نام صدام وجود داشت و دشمنی او عیان و مشخص بود،در حال حاضر صدام های زیادی وجود دارند و دشمن به صورت نامرئی ظهور پیدا کرده است.

دکتر پهلوانی خاطرنشان کرد:لذا شما با همان روحیه بسیجی همچنان در زمین نامرئی نبرد باقی بمانید که کشور به این روحیه و انرژی شما نیاز دارد.

خانواده شهید بودن؛یعنی مسئولیت پذیری بیشتر داشتن

وی در ادامه سخنانش به مسئولیت بزرگ خانواده ایثارگران و شهدا اشاره کرد و گفت:عنوان خانواده شهید را بر دوش داشتن،به معنای مسئولیت پذیری بیشتر است،یعنی بدانید که شما هنوز و همچنان رزمنده کربلای چهار و پنج هستید و ترفند دشمن این بار به جای توپ و تفنگ و جنگ سخت،جنگ اقتصادی است و شما در این جنگ و در پارادایم اقتصاد مقاومتی، از عناصر اصلی و کلیدی هستید که با حضور در خط مقدم تولید به مقابله با دشمن می پردازید.

کشور نیازمند شما به عنوان الگوی عملیاتی تعهد سازمانی است

دکتر پهلوانی در بخش دیگر سخنانش،به درس های هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:ما در جبهه فقط درس “جنگ” یاد نگرفتیم،بلکه درس “مدیریت” نیز آموختیم.مهم ترین ویژگی مدیریت،تعهد سازمانی است که شما در زمان جنگ به بهترین شکل آن را عملیاتی کردید و کشور امروز بیش از پیش نیازمند الگوهایی چون شما در ایفای تعهد سازمانی است.

دکتر پهلوانی در خاتمه خطاب به رزمندگان شرکت عنوان کرد: بنده بخش مهمی از زندگی و روحیه ام را مدیون شما هستم.انشالله که من،مردم و نظام در هرجایی که هستیم قدرشناس زحمات شما باشیم.

مدیرمنابع انسانی: درست انجام دادن وظیفه در سازمان، یعنی پاسداری از خون شهدا

در این مراسم علی جابری،مدیرمنابع انسانی و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت پتروشیمی امیرکبیر نیز در سخنانی ضمن قدردانی از خدمات ارزنده ایثارگران به مردم و کشور خطاب به رزمندگان گفت:روحیه بسیجی و ایثارگری هم اکنون باید خود را در تحقق شعار جهش تولید نشان دهد.

مدیرمنابع انسانی پتروشیمی امیرکبیر گفت: از آنجا که ما یک شرکت تولیدی هستیم،بر ماست که با الگو برداری از روحیه جهادی ایثارگران،رویکرد شرکت در جهش تولید را به منصه ظهور برسانیم.

وی افزود: در همین راستا،”درست انجام دادن وظایف محوله”در شرکت و سازمان به مثابه پاسداری از خون شهداست و امیدواریم در این مسیر، رونق تولید و بدون حادثه را در مجتمع امیرکبیر شاهد باشیم.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت همچنین اعلام کرد:افتخار پتروشیمی امیرکبیر حضور یادگاران هشت سال دفاع مقدس و نیز سه نفر از مدافیعن حرم اهل بیت سلام الله علیه در کنار سایر کارکنان شرکت است و انشالله حضور این عزیزان توفیق حرکت در مسیر ایثارگری و شهادت را برای ما میسر کند.

در این مراسم که با مداحی و روضه خوانی ایام شهادت سالارشهیدان امام حسین علیه السلام همراه بود،با اهدای هدیه و کتاب از سوی مدیرعامل شرکت امیرکبیر،از ایثارگران شرکت تقدیر شد.