قدردانی استاندار خوزستان از خدمات هلدینگ خلیج فارس

استاندار خوزستان گفت: هلدینگ خلیج‌فارس در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خدمات چشم‌گیری را به اهالی شهرستان بهبهان ارائه کرده است که جای قدردانی دارد.

به گزارش نفیرنفت | خبرگزاری صنعت نفت ایران؛ غلامرضا شریعتی امروز (پنجشنبه، دوم بهمن‌ماه) پس از آیین بهره‌برداری از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس عنوان کرد: سال‌های زیادی است که  گازهای همراه تولید نفت در کشور سوزانده می‌شود در صورتی‌که می‌بایست با جمع‌آوری آنها امکان تبدیل به سرمایه و ثروت (تبدیل خوراک پتروشیمی‌ها) فراهم می‌شد.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس هم‌اکنون با ۴۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است، گفت: پیش بینی می‌شود که بعد از اجرای کامل پروژه جمع‌آوری گازهای همراه تولید نفت، این پالایشگاه به ۱۰۰ درصد ظرفیت برسد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه هلدینگ خلیج‌فارس در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خدمات چشم‌گیری را به اهالی شهرستان بهبهان ارائه کرده است، افزود: معمولا تعهد صنایع پیش از بهره‌برداری مرسوم نیست اما پالایشگاه بیدبلند متعهدانه در این رابطه فعالیت داشته است.

شریعتی تصریح کرد: مهم‌ترین مشارکت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس اختصاص ۵۰ میلیارد ریال کمک مالی برای انجام مراحل ساخت فرودگاه بهبهان است که در این زمینه مبلغ ۵۰ میلیارد ریال دیگر از سوی سازمان برنامه و بودجه و ۳۰ میلیارد دیگر از طریق منابع داخلی استان تامین شده است.

وی از ساخت پتروشیمی بهبهان به‌عنوان یکی از صنایع پایین‌دست پالایشگاه بیدبلند یاد ‌کرد و گفت: تلاش می‌شود تا بخشی از افراد شاغل در هنگام ساخت پالایشگاه بید بلند در واحد پتروشیمی آن مشغول به فعالیت شوند.

طرح پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس به‌عنوان بزرگ‌ترین تأسیسات جمع‌آوری و فرآورش گازهای همراه نفت ایران با ظرفیت فرآورش روزانه بیش از ۵۶ میلیون مترمکعب و سرمایه‌گذاری ۳.۴ میلیارد دلار امروز با فرمان رئیس‌جمهوری به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.