توسعه میدان‌های مشترک از راهبردهای اساسی صنعت نفت ایران است

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تولید و توسعه هرچه بیشتر میدان‌های مشترک نفت و گاز، یکی از راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی ایران در عرصه انرژی است.

عبدالعلی رحیمی مظفری به ضرورت توجه هرچه بیشتر برداشت از میدان‌های مشترک نفتی با کشورهای همسایه که در بودجه امسال نیز بر آن تاکید شده است، اشاره کرد و گفت: افزایش تولید و توسعه در میدان‌های مشترک نفت و گاز یکی از راهبردهای اساسی ایران در عرصه انرژی است، از این رو سرمایه‌گذاری در این میدان‌ها بیش از گذشته ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: ما باید بتوانیم حق خود را از میدان‌های مشترک نفت و گاز برداشت کنیم. از این رو همان طور در بودجه ۱۴۰۰ نیز بر آن تاکید شده، وزارت نفت از طریق بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی مکلف است در طرح‌های توسعه‌ای با اولویت میدان‌های مشترک نفتی به‌نحوی عمل کند که فرصت‌های بهره‌برداری به نفع ایران به‌طور کامل و به‌موقع صیانت شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نامگذاری امسال ازسوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، تصریح کرد: حذف موانع در مسیر توسعه همگن و رونق تولید در گرو تلاش همه جانبه مسئولان کشور است، رونق تولید در همه عرصه‌ها از جمله بخش انرژی سبب استقلال کشور، رفع مشکلات اقتصادی و کم اثر شدن تحریم‌ها می‌شود.