استقرار دکل حفاری ۹۴ فتح در میدان‌های سپهر و جفیر

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ مدیر پروژه حفاری ۶ حلقه چاه میدان‌های نفتی سپهر و جفیر در شرکت ملی حفاری ایران از استقرار  دکل حفاری ۹۴ فتح ناوگان این شرکت برای آغاز عملیات حفر چاه‌های توسعه‌ای در این موقعیت خبر داد.

سیدمجید موسوی روز یکشنبه (هشتم فروردین‌ماه) در این باره گفت: شرکت ملی حفاری ایران حفر ۶ حلقه چاه در این میدان‌ها را در چارچوب قرارداد همکاری با شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی طی ۲۴ ماه در برنامه دارد.

وی افزود: در این ارتباط دو دستگاه حفاری سنگین ناوگان تخصیص یافته که دستگاه حفاری ۹۴ هم‌اکنون روی موقعیت مورد نظر نصب و مراحل پیش راه‌اندازی عملیات حفاری روی چاه شماره سپهر ٢ در گستره عملیاتی شرکت نفت و گاز اروندان انجام شده و فرآیند اختصاص و جابه‌جایی دومین دستگاه حفاری در جریان است.

مدیر پروژه حفاری در میدان ‌های نفتی سپهر و جفیر که همزمان با این پروژه، مدیریت حفاری پروژه طرح توسعه میدان نفتی سیاهمکان در حوزه فعالیت شرکت بهره نفت و گاز گچساران در مناطق نفت‌خیز جنوب را عهده‌دار است، اظهار کرد: اجرای این پروژه نیز در قالب قرارداد همکاری با شرکت پژواک انرژی به عنوان مجری طرح برای حفر چهار حلقه چاه با استقرار دستگاه حفاری ۹۳ فتح در روزهای پایانی سال ۹۹ کلید خورد.