دستور تشکیل واحد بازرسی در همه شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران

خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با صدور ابلاغیه‌ای، بر همکاری مؤثر همه زیرمجموعه‌ها با امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات تأکید کرد و دستور داد واحدهای بازرسی در همه شرکت‌های تابع ایجاد شوند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ در ابلاغیه محسن خجسته‌مهر آمده است: «برای ارتقای سلامت نظام اداری و تقویت کنترل‌های لازم به‌منظور بهبود و سالم‌سازی فرآیندها، شناخت و رفع گلوگاه‌های فسادخیز، ارائه راهکارهای مؤثر و به‌موقع برای اصلاح امور و فراهم کردن زمینه دستیابی به سازوکارهای پیشگیرانه، لازم است:

۱- کلیه شرکت‌ها و مدیریت‌های تابعه ضمن همکاری مؤثر و بیش از پیش با «امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی نفت ایران» نسبت به ارائه به موقع اطلاعات و مستندات درخواستی و نیز پاسخ مستدل به گزارش‌های تنظیمی، اقدام لازم معمول نمایند.

۲- با هماهنگی مدیریت‌های مهندسی ساختار و توسعه منابع انسانی، ساختار بازرسی و پاسخگویی به شکایات در شرکت‌های تابعه فاقد سازمان رسمی از طریق اصلاح ساختار سازمانی و با رعایت سقف سمت‌های مصوب ابلاغی ایجاد گردد.

۳- در صورت وجود سازمان مصوب و بلاتصدی بودن آن در شرکت‌های تابعه، نسبت به انتصاب کارمندان توانمند، متعهد و فسادستیز با هماهنگی و پس از کسب تأییدیه لازم از «امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی نفت ایران» برای انجام وظایف محوله اقدام گردد.

۴- در شرکت‌های تابعه فاقد ساختار رسمی واحد بازرسی، می‌بایست تا ایجاد ساختار مورد نظر، با هماهنگی امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی نفت ایران یکی از کارمندان واجد شرایط فوق‌الاشاره با حفظ سمت سازمانی به‌طور موقت، سرپرستی مسئولیت پیگیری امورات بازرسی را عهده‌دار شود. گزارش اقدام‌های بندهای ۲، ۳ و ۴ می‌بایست ظرف مدت یک ماه از تاریخ صدور این بخشنامه به امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی نفت ایران ارائه گردد.

۵- تدوین برنامه‌های سالانه واحدهای بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت‌های تابعه، با هماهنگی «امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی نفت ایران»، صورت پذیرفته و به‌طور مستمر یک نسخه از گزارش‌های تنظیمی/ نتیجه اقدام‌های صورت‌گرفته مرتبط، به امور مذکور منعکس گردد.