با دستور رستمی؛

رتبه‌بندی شرکت‌های شستا از سر گرفته می‌شود

علی رستمی در راستای سیاست‌ها و راهبردهای کلان شستا مبتنی بر ارتقای عملکرد شرکت‌ها و افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها طرح رتبه‌‎بندی شرکت‌های تابعه شستا را در دستور کار قرار داد. 

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ براساس این گزارش رستمی ارزیابی عملکرد شرکت‌های تابعه، از نظر میزان حرکت در جهت استراتژی‌ها و سیاست‌های ابلاغی را از مهمترین اهداف این طرح خواند و افزود:

شناسایی نقاط ضعف و کاستی‌ها، شناسایی تجربیات موفق شرکت‌ها، ایجاد انگیزه لازم در شرکت‌ها برای حرکت در مسیر ارتقاء عملکرد و معطوف کردن شرکت‌ها به شاخص‌های مهم از دیدگاه سهامداران عمده از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

وی همچنین عملکرد در حوزه‌های مالی مشتری و بازار فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری را از شاخص‌های کلیدی حاکم بر طرح رتبه‌بندی برشمرد.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه انتظار می‌رود جشنواره معرفی شرکت‌های برتر در اسفند ماه سال جاری برگزار گردد اظهار داشت:انتظار می‌رود اجرای جشنواره رتبه‌بندی شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نقش مثبتی در افزایش کارایی و بازدهی شرکت‌ها اهمیت صیانت از حقوق و منافع ذینفعان سازمان تامین اجتماعی داشته باشد.

شایسته ذکر است طرح رتبه‌بندی شرکت‌ها که از سال ۱۳۹۳ با هدف کمک به حرکت شرکت‌ها در مسیر تعالی آغاز شد و تا سال ۱۳۹۶ استمرار یافت، با دستور مدیرعامل شستا و با همکاری معاونت نظارت بر امور هلدینگ‌ها و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شستا مجدداً اجرایی شد.