صادرات پتروشیمی در سال ۹۹ به ۹ میلیارد دلار رسید

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در سال ۹۹ صادرات محصولات پتروشیمی به ۹ میلیارد دلار رسید که این مقدار صادرات به جایگاه ویژه‌ این صنعت در ارزآوری برای کشور اشاره می‌کند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ محمد متقی، امروز (جمعه، ۲۴ دی ماه) در آیین همایش بومی‌سازی کاتالیست در صنعت پتروشیمی و پالایش نفت که در جزیره کیش در حال برگزاری است، به نقش‌آفرینی صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: در سال ۹۹ صادرات محصولات پتروشیمی به ۹ میلیارد دلار رسید و یک سوم ارز کشور از طریق این صنعت تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز ارزآوری صنعت پتروشیمی ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده است که بیانگر آن است که تا چه اندازه این صنعت برای کشور نقش‌آفرین بوده است.

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: هم‌اکنون ۸۰ طرح برنامه‌ریزی شده در صنعت پتروشیمی داریم که ۶۲ طرح فعال و ۱۸ طرح نیز قابل فعال سازی هستند.

متقی تاکید کرد: ۴۰ گروه کاتالیست در صنایع اصلی پتروشیمی داریم که ۲۰ گروه کاتالیست در این صنعت بومی‌سازی شده، هشت گروه امسال بومی‌سازی می‌شود و ۱۲ گروه کاتالیست نیز در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد.