بی اثر کردن تحریم‌های ظالمانه در پتروشیمی اروند؛

«سانتریفیوژ دکانتر» تماماً ایرانی پتروشیمی اروند با موفقیت وارد مدار تولید شد 

«سانتریفیوژ دکانتر» شرکت پتروشیمی اروند که برای نخستین بار در کشور به صورت کامل به دست متخصصین داخلی در شرکت «همگام صنعت» طراحی و ساخت شده است، با موفقیت وارد مدار تولید این مجتمع شد.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، سرپرست پتروشیمی اروند با اعلام این خبر گفت: «سانتریفیوژ دکانتر» ازجمله تجهیزات دوار است که برای جدا کردن مخلوط های چند فازی در صنعت استفاده می شوند.

وی افزود: پیش از این، ۴ دستگاه دکانتر جهت جداسازی پودر pvc از آب در واحد pvc نصب شده بود که از ابتدای راه اندازی مجتمع به دلیل مشکلات طراحی همواره یکی از موانع تولید شناخته می‌شد.

«افشین کیانی» با تشریح عملکرد این تجهیزات استراتژیک اضافه کرد: این سانتریفیوژها که به‌عنوان تجهیز راهبردی در گروهِ تجهیزات جداساز قرار می‌گیرد و در واحدهای فرآیندی شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده سوسپانسیون پی‌وی‌سی (SPVC) و پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) وظیفه جداسازی فاز مایع از جامد را به‌عهده دارد، ازجمله کالاهایی است که به دلیل تحریم‌های ظالمانه، صاحبان تکنولوژی از ارائه آن به شرکت‌های ایرانی سر باز می‌زنند.

سرپرست شرکت پتروشیمی اروند با پراهمیت خواندن داخلی سازی این تجهیزات به دست شرکت‌های دانش‌بنیان بومی تصریح کرد: در شرکت پتروشیمی اروند، متخصصین مجتمع پس از یافتن دلایل ریشه ای این مشکل، با همکاری شرکت سازنده ۳ دکانتر را مورد طراحی مجدد قرار دادند که اکنون با نصب دکانتر جدید که برای نخستین بار در کشور به دست متخصصین داخلی در شرکت «همگام صنعت» طراحی، ساخت و نصب شده است، علاوه بر رفع موانع تولید، از خروج ارز از کشور تا ۵۰ درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است.

کیانی در پایان با تاکید بر اعتماد به شرکت‌های داخلی و دانش بنیان در رفع موانع تولید افزود: باید با افتخار اعلام کنیم تجهیزات ساخته شده به دست شرکت‌های داخلی عملکردی بهتر از دستگاه مشابه خارجی داشته‌اند و در شرکت پتروشیمی اروند بار دیگر با تکیه بر توان و دانش شرکت‌های ایرانی، تحریم‌ها را بی اثر و از خروج ارز از کشور جلوگیری شد.