پیشرفت عملیات اجرایی پتروشیمی گچساران به بیش از ۹۱ درصد رسید

پیشرفت عملیات اجرایی طرح پتروشیمی گچساران به بیش از 91.12 درصد رسید و کلیه بخش های این طرح پیشرفت قابل توجهی در ساخت را به ثبت رسانده اند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ ساخت طرح پتروشیمی گچساران با شتاب مطلوبی تداوم دارد و در مجموع این طرح به به ۹۱.۱۲ درصد پیشرفت دست یافته است.

واحد تصفیه پساب صنعتی با ۶۰.۵۷ درصد پیشرفت، واحد تولید بخار با ۷۵.۲۲ درصد پیشرفت و ساخت برج خنک کننده به ۸۹.۳۰درصد پیشرفت رسیده است، همچنین واحد های هوا و نیتروژن نیز به ۶۶.۳۴درصد پیشرفت و واحد تصفیه آب به ۹۰.۰۱ درصد پیشرفت دست یافته اند.

بر اساس این گزارش، واحد الفین به ۹۴.۱۰درصد پیشرفت رسیده است و ساخت خطوط انتقال آب، برق و گاز در مراحل پایانی خود قرار دارد.

طرح پتروشیمی گچساران در سال ۱۳۸۱ براساس مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۳۱فروردین ۱۳۸۴ در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسید و متعاقب آن طبق مصوبه مورخ ۱۱فروردین ۸۵ شرکت ملی صنایع پتروشیمی، این طرح جهت اجرای واحد الفین با ظرفیت ۱ میلیون تن در سال جهت تامین خوراک واحدهای پائین دستی پلی اتیلنی پتروشیمی های کازرون ، بروجن، ممسنی و دهدشت در فاصله ۷ کیلومتری شهرستان گچساران در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵۷ هکتار و در منطقه گچساران واقع در کیلومتر ۲ جاده بهبهان در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی گردید.

سرمایه گذاری اولیه شامل ۴۲۴,۷ میلیون یورو ارزی و ۷۱۶۵.۲ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی از سوی صندوق توسعه ملی برنامه ریزی شده است و خوراک طرح به میزان ۱۲۵۰ هزار تن گاز اتان از طرح پالایشگاه گاز بیدبلند۲ از طریق خط لوله به طول ۹۵ کیلومتر تامینعملیات اجرایی طرح پتروشیمی گچساران خواهد شد.