توان صادراتی امارات از گاز طبیعی مایع به 15.4 میلیون ‌تن در سال خواهد رسید

احداث تاسیسات جدید تولید «ال.ان.جی» در فجیره امارات

شرکت نفت ابوظبی «ادنوک» قصد دارد در گرماگرم رقابت جهانی تولیدکنندگان برای گسترش صادرات خود با توجه به روند افزایش تقاضا، تاسیسات جدید گاز طبیعی مایع «ال.ان.جی» را احداث کند.

به گزارش نفیرنفت | شبکه خبری صنعت نفت ایران؛ این تاسیسات گاز طبیعی مایع «ال.ان.جی» که در فجیره امارات ساخته خواهد شد، قادر است تا ۹.۶ میلیون تن گاز طبیعی مایع در سال تولید کند.

امارات در حال حاضر، ۳ تاسیسات مایع‌سازی گاز با ظرفیت کل ۵.۸ میلیون تن در سال در جزیره داس واقع در داخل آب‌های خلیج دارد.

شرکت «ادنوک» در بیانیه‌ای در وبگاه «لینکدین» آورده است که شرکت «مک درموت اینترنشنال ال تی دی» را به عنوان پیمانکار احداث این پروژه تعیین کرده و در نظر دارد، قراردادی را برای ساخت این تاسیسات در سال ۲۰۲۳ منعقد سازد.

در این تاسیسات گازی از فناوری‌های جدید «انرژی پاک» استفاده خواهد شد تا از این طریق، انباشت کربن در «ال.ان.جی» تولید شده، کاسته شود.

گرایش به استفاده از «ال.ان.جی» در میان مصرف‌کنندگان انرژی از زمان تهاجم روسیه به اوکراین، به‌ویژه در اروپا، افزایش یافته که این افزایش تقاضا، باعث تقویت بازار جهانی سوخت شده است؛ تا جایی که تقاضا در منطقه آسیا در زمستان گذشته، افزایش یافت.

به گزارش «بلومبرگ» به نقل از دو منبع، خط لوله‌ای برای متصل کردن تاسیسات تولید گاز در حبشان در ابوظبی به الفجیره، احداث خواهد شد و تاسیسات مایع‌سازی گاز، در سال ۲۰۲۷ ،آغاز به کار خواهد کرد.

یک مقام دولتی پیشتر تاکید کرده بود که امارات متحده عربی در حال بررسی ساخت تاسیسات گاز طبیعی مایع در فجیره برای تسهیل صادرات بیشتر است و شرکت «ادنوک»، ماه گذشته با خریداری دو کشتی تانکر انتقال «ال.ان.جی» از کارخانه کشتی‌سازی چینی، موافقت کرده است.

امارات متحده عربی، سال گذشته رتبه دوازدهم در میان بزرگترین تولیدکنندگان «ال.ان.جی» در جهان را از آن خود ساخت. سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری برای توسعه بیشتر منابع گاز طبیعی به این معنی است که امارات تا سال ۲۰۲۵، قادر به افزایش تولید خود خواهد بود.

هدف امارات، دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید «ال.ان.جی» تا سال ۲۰۳۰ است.